Facebook Instagram Twitter RSS Feed PodBean Back to top on side

Profil monografie

Obsah
Slovo na úvod, strany: 6-9  Full text
O autoroch, strany: 125-128  Full text
Resumé, strany: 129-131  Full text
Údaje
Vydavateľ: Art Research Centre of the Slovak Academy of Sciences Institute of Theatre and Film Research
Typ knihy: editorovaná kniha
Vydanie: 1.
Publikované: 27. 10. 2021
Rok vydania: 2021
Miesto vydania: Bratislava
Počet strán: 136
Jazyk: slovenský
ISBN 978-80-224-1908-6 (print), ISBN 978-80-224-1908-6 (online)
Verejná licencia: Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ako citovať
ISO 690:
Mišovic, K. ed.: Témy na okraji záujmu?: Zborník vedeckých príspevkov z teatrologického sympózia . 1 vyd. Bratislava : Art Research Centre of the Slovak Academy of Sciences Institute of Theatre and Film Research. 2021. pp. 136. ISBN 978-80-224-1908-6.
APA:
Mišovic, K. ed(2021). Témy na okraji záujmu?: Zborník vedeckých príspevkov z teatrologického sympózia . Bratislava : Art Research Centre of the Slovak Academy of Sciences Institute of Theatre and Film Research. ISBN 978-80-224-1908-6.
O kapitole
In: Témy na okraji záujmu?: Zborník vedeckých príspevkov z teatrologického sympózia
Milan Hrbek

Uplatňovanie dekompozičných princípov v súčasnom scénickom umení na Slovensku

Príspevok mapuje zmeny v slovenskom divadelnom, resp. scénickom umení podmienené postupným etablovaním tzv. dekompozičných princípov, charakterizovaných v estetickom diskurze fragmentarizáciou štruktúry diela. Na Slovensku sme sa s pojmom dekompozícia po prvý raz v divadelnom kontexte stretli v závere osemdesiatych rokov v I. a II. slovenskom divadelnom manifeste režiséra Blaha Uhlára a scénografa Miloša Karáska, ktorí vlastnými myšlienkami definovali dekompozíciu a jej vlastnosti. Odvtedy, po viac než tridsiatich rokoch, sa princípy dekompozície aktualizovali, inovovali, rozšírili do povedomia viacerých slovenských tvorcov, ktorí si ich prispôsobili jazyku svojej vlastnej autorskej poetiky.
Údaje
Strany: 83 - 92
Jazyk: slovenský
Rok vydania: 2021
Kľúčové slová:
postmoderna, dekompozičné princípy, improvizácia, technológie, dramatický text
Verejná licencia: Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Ako citovať

ISO 690:
Hrbek, M.: 2021. Uplatňovanie dekompozičných princípov v súčasnom scénickom umení na Slovensku. In: Témy na okraji záujmu?: Zborník vedeckých príspevkov z teatrologického sympózia . 1. vyd. Bratislava : Art Research Centre of the Slovak Academy of Sciences Institute of Theatre and Film Research, pp.83-92. ISBN 978-80-224-1908-6.

APA:
Hrbek, M.. (2021). Uplatňovanie dekompozičných princípov v súčasnom scénickom umení na Slovensku. Témy na okraji záujmu?: Zborník vedeckých príspevkov z teatrologického sympózia . Bratislava : Art Research Centre of the Slovak Academy of Sciences Institute of Theatre and Film Research, 83-92. ISBN 978-80-224-1908-6.