Facebook Instagram Twitter RSS Feed PodBean Back to top on side

Profil monografie

Obsah
Slovo na úvod, strany: 6-9  Full text
O autoroch, strany: 125-128  Full text
Resumé, strany: 129-131  Full text
Údaje
Vydavateľ: Art Research Centre of the Slovak Academy of Sciences Institute of Theatre and Film Research
Typ knihy: editorovaná kniha
Vydanie: 1.
Publikované: 27. 10. 2021
Rok vydania: 2021
Miesto vydania: Bratislava
Počet strán: 136
Jazyk: slovenský
ISBN 978-80-224-1908-6 (print), ISBN 978-80-224-1908-6 (online)
Verejná licencia: Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ako citovať
ISO 690:
Mišovic, K. ed.: Témy na okraji záujmu?: Zborník vedeckých príspevkov z teatrologického sympózia . 1 vyd. Bratislava : Art Research Centre of the Slovak Academy of Sciences Institute of Theatre and Film Research. 2021. pp. 136. ISBN 978-80-224-1908-6.
APA:
Mišovic, K. ed(2021). Témy na okraji záujmu?: Zborník vedeckých príspevkov z teatrologického sympózia . Bratislava : Art Research Centre of the Slovak Academy of Sciences Institute of Theatre and Film Research. ISBN 978-80-224-1908-6.
O kapitole
In: Témy na okraji záujmu?: Zborník vedeckých príspevkov z teatrologického sympózia
Katarína K. Cvečková

Intermedialita v slovenskom nezávislom divadle

Vzhľadom na charakter súčasnej digitalizovanej spoločnosti môžeme intermedialitu považovať za významný fenomén, ktorý v posledných rokoch výrazne inšpiruje myslenie naprieč humanitnými vedami a stáva sa kontinuálnou súčasťou umeleckej tvorby. Výnimkou nie je ani slovenské prostredie, kde je možné princípy intermediality vnímať zrejme vo všetkých umeleckých druhoch a žánroch. Druhým kľúčovým aspektom danej štúdie je fakt, že práve súčasná nezávislá scéna prestavuje dynamické, kreatívne prostredie, v ktorom tvorcovia bez obmedzenia experimentujú s rozličnými tvorivými metódami a postupmi, reagujú na technologické možnosti „digitálnej éry“, na premeny moderného herectva a pod. Práve tu sa intenzívne presadzujú nové umelecké smerovania, inšpirácie a vplyvy zo zahraničia, ktoré postupne získavajú dosah aj na tvorbu v „kamenných“ divadelných inštitúciách. Výnimkou nie je ani fenomén intermediality – či už sa v tvorbe nezávislých divadelníkov a tanečníkov objavuje v zmysle práce s digitálnymi médiami alebo v rámci prepájania viacerých umeleckých (a iných) disciplín.
Údaje
Strany: 72 - 82
Jazyk: slovenský
Rok vydania: 2021
Kľúčové slová:
intermedialita, intermediálne divadlo, slovenská nezávislá scéna, súčasná divadelná a tanečná tvorba
Verejná licencia: Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Ako citovať

ISO 690:
K. Cvečková, K.: 2021. Intermedialita v slovenskom nezávislom divadle. In: Témy na okraji záujmu?: Zborník vedeckých príspevkov z teatrologického sympózia . 1. vyd. Bratislava : Art Research Centre of the Slovak Academy of Sciences Institute of Theatre and Film Research, pp.72-82. ISBN 978-80-224-1908-6.

APA:
K. Cvečková, K.. (2021). Intermedialita v slovenskom nezávislom divadle. Témy na okraji záujmu?: Zborník vedeckých príspevkov z teatrologického sympózia . Bratislava : Art Research Centre of the Slovak Academy of Sciences Institute of Theatre and Film Research, 72-82. ISBN 978-80-224-1908-6.