Obsah
Slovo na úvod, strany: 6-9 Full text
Imerzné divadlo na Slovensku, strany: 56-71 Full text
Intermedialita v slovenskom nezávislom divadle, strany: 72-82 Full text
Queer v slovenskom divadle, strany: 93-109 Full text
O autoroch, strany: 125-128 Full text
Údaje
Vydavateľ: Art Research Centre of the Slovak Academy of Sciences Institute of Theatre and Film Research
Typ knihy: editorovaná kniha
Vydanie: 1.
Publikované: 27. 10. 2021
Rok vydania: 2021
Miesto vydania: Bratislava
Počet strán: 136
Jazyk: slovenský
ISBN 978-80-224-1908-6 (print), ISBN 978-80-224-1908-6 (online)
Verejná licencia: 
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ako citovať
ISO 690:
Mišovic, K. ed.: Témy na okraji záujmu?: Zborník vedeckých príspevkov z teatrologického sympózia . 1 vyd. Bratislava : Art Research Centre of the Slovak Academy of Sciences Institute of Theatre and Film Research. 2021. pp. 136. ISBN 978-80-224-1908-6.
APA:
Mišovic, K ed. (2021). Témy na okraji záujmu?: Zborník vedeckých príspevkov z teatrologického sympózia . Bratislava : Art Research Centre of the Slovak Academy of Sciences Institute of Theatre and Film Research. ISBN 978-80-224-1908-6.
O kapitole
In: Témy na okraji záujmu?: Zborník vedeckých príspevkov z teatrologického sympózia
Jakub Molnár
Imerzné divadlo na Slovensku
Príspevok v základných kontúrach ozrejmuje fenomén imerzného divadla, jeho vývin v česko-slovenskom prostredí a neskôr i divadelnom kontexte samostatnej Slovenskej republiky. Hoci existuje niekoľko druhov imerzie, vychádzajúce z individuálnych kultúrno-
-umeleckých oblastí (pričom ich definície sa často od seba líšia), všetky determinuje percepčná a psychologická miera senzorického vnímania recipienta v danom prostredí, čo ovplyvňuje aj schopnosť konkrétneho technického vybavenia. Našou optikou však nebude vyčerpávajúca genéza pojmovosti užívateľovho zážitku vo virtuálnej realite, odkiaľ pojem imerzia vzišiel, ani klasifikácia termínu v ďalších umeleckých oblastiach (fotografia, film, komunikačné hry). Úlohou tohto príspevku je zmapovať zmenu paradigmy občianskej spoločnosti a politických udalostí, ktoré do veľkej miery ovplyvnili vnímanie scénického priestoru, diváckej participácie či roly publika v spoluutváraní scénického diela. Vďaka tomu si môžeme klásť otázku, či sú manifestácie imerzného divadla o emancipácii publika oprávnené, alebo ide o marketingový nástroj pre individuálne potešenie a slasť.
Údaje
Strany: 56 - 71
Jazyk: slovenský
Rok vydania: 2021
Kľúčové slová:
imerzia, akčné umenie, happening, site-specific, inštalácia, občianska spoločnosť, individualizmus
Verejná licencia: 
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ako citovať
ISO 690:
Molnár, J.: 2021. Imerzné divadlo na Slovensku. In: Témy na okraji záujmu?: Zborník vedeckých príspevkov z teatrologického sympózia . 1. vyd. Bratislava : Art Research Centre of the Slovak Academy of Sciences Institute of Theatre and Film Research, pp.56-71. ISBN 978-80-224-1908-6.
APA:
Molnár, J. (2021). Imerzné divadlo na Slovensku. Témy na okraji záujmu?: Zborník vedeckých príspevkov z teatrologického sympózia . Bratislava : Art Research Centre of the Slovak Academy of Sciences Institute of Theatre and Film Research, 56-71. ISBN 978-80-224-1908-6.