Facebook Instagram Twitter RSS Feed PodBean Back to top on side

Človek, ktorý vynachádza sám seba: americkosť a ostrovnosť v dielach Jonasa Mekasa a Beatrice Gibsonovej

In: ARS, vol. 53, no. 1
Christelle Nicolas
Detaily:
Rok, strany: 2020, 82 - 89
Jazyk: slo
Typ článku: Štúdie
O článku:
Two artworks concerning exile and New York, world city and archipelago: Walden from Jonas Mekas (1969) with reference to Henri David Thoreau (1854); and A Necessary Music from Beatrice Gibson (2009) according to The Invention of Morel from Adolfo Bioy Casares (1940). Are these artworks a recreation by the separation achieved by the desert island as described and conceptualized by Gilles Deleuze? But here, the desert island is also a new world, the possible space to new human being, to humans who are inventing themself by the geographical distance from the Ancients, from Europe and Africa: America.
Ako citovať:
ISO 690:
Nicolas, C. 2020. Človek, ktorý vynachádza sám seba: americkosť a ostrovnosť v dielach Jonasa Mekasa a Beatrice Gibsonovej. In ARS, vol. 53, no.1, pp. 82-89. 0044-9008. DOI: https://doi.org/10.31577/ars-2020-0004

APA:
Nicolas, C. (2020). Človek, ktorý vynachádza sám seba: americkosť a ostrovnosť v dielach Jonasa Mekasa a Beatrice Gibsonovej. ARS, 53(1), 82-89. 0044-9008. DOI: https://doi.org/10.31577/ars-2020-0004
O vydaní:
Publikované: 2. 9. 2020