Facebook Instagram Twitter RSS Feed PodBean Back to top on side

Counterfactual Assessment of the Allowance for School-leaver Practice Performance as a Measure of Active Labour Market Policy in Slovakia

In: Ekonomický časopis/Journal of Economics, vol. 70, no. 2
Lucia Svabova Číslo ORCID - Katarina Kramarova Číslo ORCID - Barbora Gabrikova Číslo ORCID

Details:

Year, pages: 2022, 99 - 123
Language: eng
Keywords:
allowance for school-leaver practice performance, active labour market policy, intervention, youth unemployment, instrumental variable, counterfactual evaluation; JEL Classification: C54, J08, J64
Article type: Vedecký článok
Document type: PDF
About article:
Intervenčný nástroj Príspevok na vykonávanie absolventskej praxe (zvyčajne nazývaný Absolventská prax) je na Slovensku jedným z nástrojov aktívnej politiky trhu práce, zameraný na nezamestnaných mladých absolventov škôl. Táto intervencia bola uvedená do praxe s cieľom umožniť mladým uchádzačom o zamestnanie získať prvý kontakt s trhom práce a prvé pracovné skúsenosti a návyky. Keďže na financovanie tejto intervencie je využívaný štátny rozpočet a tiež sociálne fondy EÚ, je prirodzená potreba vyhodnocovať jej výsledky z hľadiska uplatniteľnosti prijímateľov na trhu práce a udržateľnosti ich získaných pracovných miest. Hodnotenie tohto opatrenia sa vykonáva kontrafaktuálnym prístupom porovnaním výsledkov podporených a nepodporených jedincov počas dvojročného obdobia dopadu po účasti v programe. Na zvládnutie problému dobrovoľnosti intervencie a z toho vyplývajúceho problému samovýberu je v tejto štúdii použitá metóda inštrumentálnej premennej. Z výsledkov hodnotenia vyplýva, že Príspevok na vykonávanie absolventskej praxe má krátkodobý až strednodobý vplyv na zamestnateľnosť podporených mladých uchádzačov o zamestnanie a udržateľnosť ich zamestnania. Okrem toho bol pozorovaný aj významný vplyv intervencie na mzdy. Výsledky tejto štúdie majú potenciál byť využité tvorcami politík na vytvorenie podmienok pre efektívne fungovanie opatrenia a tiež nastavenie podmienok pre oprávnenosť jej účastníkov. To bude veľmi dôležité najmä na vyrovnanie sa s krízou spôsobenou pandémiou Covid-19 kvôli ktorej došlo k zvýšeniu nezamestnanosti na Slovensku, aby bol mladým ľuďom umožnený lepší a bezproblémový prechod zo vzdelávania na trh práce.
How to cite:
ISO 690:
Svabova, L., Kramarova, K., Gabrikova, B. 2022. Counterfactual Assessment of the Allowance for School-leaver Practice Performance as a Measure of Active Labour Market Policy in Slovakia. In Ekonomický časopis/Journal of Economics, vol. 70, no.2, pp. 99-123. 0013-3035. DOI: https://doi.org/10.31577/ekoncas.2022.02.01

APA:
Svabova, L., Kramarova, K., Gabrikova, B. (2022). Counterfactual Assessment of the Allowance for School-leaver Practice Performance as a Measure of Active Labour Market Policy in Slovakia. Ekonomický časopis/Journal of Economics, 70(2), 99-123. 0013-3035. DOI: https://doi.org/10.31577/ekoncas.2022.02.01
About edition:
Publisher: Ekonomický ústav SAV
Published: 25. 5. 2022