In: Slovenské divadlo, vol. 69, no. 2
Lena Králiková Hashimoto
Details:
Year, pages: 2021, 144 - 156
Language: slo
Keywords:
dokumentárny film, japonská kinematografia, slovenská kinematografia, denníkový
film, autobiografický film, self-documentary, Široujasu Suzuki, Mišo Suchý, Jonas Mekas
Article type: štúdia
About article:
Filmy žánru self-documentary tvoria v Japonsku v ostatnom štvrťstoročí kategóriu,
ktorá sa pomerne dobre presadzuje v distribúcii. Tento žáner má korene v denníkovom filme zo
sedemdesiatych rokov, ktorý v Japonsku vznikol pod vplyvom snímky Reminiscences of a Journey
to Lithuania (1972, réžia Jonas Mekas). Štúdia sa venuje vývoju japonského denníkového
filmu v kontexte žánrového výskumu a hľadá odpoveď na otázku, prečo si denníková forma
získala takú pozornosť japonských filmových tvorcov. S touto ambíciou autorka analyzuje kultúrne
a spoločenské pozadie filmovej tvorby. Následne porovnáva tematické tendencie japonského
denníkového filmu so slovenskou tvorbou, konkrétne dielom Miša Suchého. Dochádza
k záveru, že na rozdiel od slovenských denníkových filmov, ktoré často riešia otázky národnej
identity, japonský denníkový film takéto otázky nekladie.
How to cite:
ISO 690:
Králiková Hashimoto, L. 2021. „ŠEDÉ DNI“ A IDENTITA V JAPONSKÝCH DENNÍKOVÝCH FILMOCH. In Slovenské divadlo, vol. 69, no.2, pp. 144-156. 0037-699X. DOI: https://doi.org/10.31577/sd-2021-00010
APA:
Králiková Hashimoto, L. (2021). „ŠEDÉ DNI“ A IDENTITA V JAPONSKÝCH DENNÍKOVÝCH FILMOCH. Slovenské divadlo, 69(2), 144-156. 0037-699X. DOI: https://doi.org/10.31577/sd-2021-00010
About edition:
Publisher: Ústav divadelnej a filmovej vedy CVU SAV
Published: 30. 6. 2021
Rights: