Facebook Instagram Twitter RSS Feed PodBean Back to top on side

PRIVLASTNENÝ FILM – FILMOVÝ ARCHÍV, HISTÓRIA, (POST)AVANTGARDNÉ PRÍSTUPY

In: Slovenské divadlo, vol. 69, no. 2
Martin Palúch
Detaily:
Rok, strany: 2021, 157 - 172
Jazyk: slo
Kľúčové slová:
privlastnený film, found footage, Gustav Deutsch, filmový archív, archívny filmový materiál, dejiny 20. storočia
Typ článku: štúdia
O článku:
Štúdia sa venuje teoretickej reflexii privlastneného filmu. Na príklade found footage tvorby od Gustava Deutscha analyzuje jeho (post)avantgardné filmové prístupy s cieľom objasniť, ako kolážová forma a rekontextualizácia archívnych filmových materiálov prispievajú k novodobému výskumu dejín kultúry a spoločnosti. Všíma si, prečo a ako tieto prístupy korešpondujú so súčasnou kultúrnou praxou, ktorá sa od vzniku kinematografie po dnešok musí čoraz častejšie konfrontovať s rastúcim množstvom audiovizuálnych obsahov a s neustálymi technologickými zmenami v oblasti vývoja audiovizuálnych médií. Z perspektívy Foucaultovej heterotopie vysvetľuje spoločné a rozdielne znaky medzi múzeom a archívom ako špecifickými priestormi reprezentácie a rozdielnosti. V rovnakom duchu reflektuje archeológiu a archiveológiu ako dve metódy na výskum histórie, a tiež archívny efekt ako súčasť recepcie privlastnených audiovizuálnych obsahov.
Ako citovať:
ISO 690:
Palúch, M. 2021. PRIVLASTNENÝ FILM – FILMOVÝ ARCHÍV, HISTÓRIA, (POST)AVANTGARDNÉ PRÍSTUPY. In Slovenské divadlo, vol. 69, no.2, pp. 157-172. 0037-699X. DOI: https://doi.org/10.31577/sd-2021-0011

APA:
Palúch, M. (2021). PRIVLASTNENÝ FILM – FILMOVÝ ARCHÍV, HISTÓRIA, (POST)AVANTGARDNÉ PRÍSTUPY. Slovenské divadlo, 69(2), 157-172. 0037-699X. DOI: https://doi.org/10.31577/sd-2021-0011
O vydaní:
Vydavateľ: Ústav divadelnej a filmovej vedy CVU SAV
Publikované: 30. 6. 2021
Verejná licencia:
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.