Facebook Instagram Twitter RSS Feed PodBean Back to top on side

Informačná stránka organizácie SAV

Publikácie

Ústav výskumu sociálnej komunikácie SAV, v. v. i.

Publikačná činnosť obsahuje údaje z on-line databázy Ústrednej Knižnice SAV.

Zvoľte si rok/kategóriu pre výpis publikácií:
  • BIANCHI, Gabriel - LUKŠÍK, Ivan - BABOŠ, Pavol. Kategórie a triedy intímnych partnerských vzťahov v období vynárajúcej sa dospelosti na Slovensku = Categories and Classes of Intimate Partner Relationships during Emerging Adulthood in Slovakia. In Sociológia - Slovak Sociological Review, 2024, roč. 56, č. 1, s. 29-55. (2023: 0.8 - IF, Q3 - JCR, 0.215 - SJR, Q3 - SJR). ISSN 0049-1225. Dostupné na: https://doi.org/10.31577/sociologia.2024.56.1.2 (APVV-18-0303 : MTIV - Medzníky v tranzíciách intímnych vzťahov a kvalita života v období adolescencie a mladej dospelosti. VEGA č. 2/0035/21 : Rodinné konštelácie s biologickými a nie biologickými deťmi) Typ: ADDA
  • BIANCHI, Gabriel. Why Whitehead? A Personal Confession : Editorial. In Human Affairs : Postdisciplinary Humanities and Social Sciences Quarterly, 2024, vol. 34, no. 3, p. 317-318. (2023: 0.4 - IF, Q3 - JCR, 0.235 - SJR, Q2 - SJR). ISSN 1337-401X. Dostupné na: https://doi.org/10.1515/humaff-2024-0070 Typ: BDNA
  • BIANCHI, Gabriel - POSCH, Lennart - STENNER, Paul. Editors’ Introduction to the Special Issue on the relevance of the philosophy of A.N. Whitehead to Human Affairs : Editorial. In Human Affairs : Postdisciplinary Humanities and Social Sciences Quarterly, 2024, vol. 34, no. 3, p. 319-324. (2023: 0.4 - IF, Q3 - JCR, 0.235 - SJR, Q2 - SJR). ISSN 1337-401X. Dostupné na: https://doi.org/10.1515/humaff-2024-0071 Typ: BDNA
  • BRZIAK, Matúš. Employing phenomenological interviews to study self‑regulated learning. In PhD existence 14 : „Psychologie včera, dnes a zítra. KÁMEN, AI, PAPÍR" (bulletin abstraktů). 1. vydání. - Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2024, s. 27. ISBN 978-80-244-6432-9. Typ: AFG
  • BRZIAK, Matúš - URBAN, Kamila. Self-regulated learning and phenomenology: An integrated model. In XXIII. česko-slovenská konferencia Kvalitatívny prístup a metódy vo vedách o človeku : „Nové horizonty kvalitatívneho výskumu“ (zborník abstraktov). Vydanie prvé. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta sociálnych a ekonomických vied, 2024, s. 20. ISBN 978-80-974522-5-4. (VEGA č. 2/0026/21 : Jazykovo-kognitívne dopady sociálno-ekonomických, kultúrnych a vzdelávacích podmienok v predškolskom veku na vývin čitateľskej gramotnosti v primárnom vzdelávaní) Typ: AFH
  • ČIERNA, Andrea. Hĺbkové rozhovory o sexualite ‑ čo nás prekvapilo? In PhD existence 14 : „Psychologie včera, dnes a zítra. KÁMEN, AI, PAPÍR" (bulletin abstraktů). 1. vydání. - Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2024, s. 42. ISBN 978-80-244-6432-9. Typ: AFG
  • HARGAŠOVÁ, Lucia - ŠUĽOVÁ, Mária. Manželstvo ako prežitok alebo ideálna forma rodičovstva? Postoje voči rodičovským konšteláciám na Slovensku. In XXIII. česko-slovenská konferencia Kvalitatívny prístup a metódy vo vedách o človeku : „Nové horizonty kvalitatívneho výskumu“ (zborník abstraktov). Vydanie prvé. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta sociálnych a ekonomických vied, 2024, s. 34. ISBN 978-80-974522-5-4. (VEGA č. 2/0035/21 : Rodinné konštelácie s biologickými a nie biologickými deťmi) Typ: AFH
  • JANČÍK PETROVÁ, Zuzana. Vzťah naratívnych schopností a porozumenia textu u 5-6 ročných detí. In Konference Počáteční čtení: čtu a stávám se čtenářem – cesty propojení výzkumu a praxe. - Praha : Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2024, s. 7-8. Dostupné na internete: https://pages.pedf.cuni.cz/konference-ctu/program/ Typ: GII
  • KALLOVÁ, Nikola - HARGAŠOVÁ, Lucia. All Is Well in Moderation: Perspectives of Young Adults on Positive and Negative Factors Influencing the Quality of Romantic Relationships. In Interpersona : An International Journal on Personal Relationships, 2024, vol. 18, no. 1, pp. 21-39. (2023: 0.295 - SJR, Q1 - SJR). ISSN 1981-6472. Dostupné na: https://doi.org/10.5964/ijpr.10389 (APVV-18-0303 : MTIV - Medzníky v tranzíciách intímnych vzťahov a kvalita života v období adolescencie a mladej dospelosti) Typ: ADMB
  • KENDE, Anna - LÁŠTICOVÁ, Barbara. Anti-gypsyism as a Historically Lasting Form of Prejudice in Politically Unstable Societies. In The Psychology of Politically Unstable Societies : Global Perspectives in Political Psychology. - Routledge, 2024, s. 153-168. ISBN 978-1-032-25227-8. Dostupné na: https://doi.org/10.4324/9781003282181-13 (VEGA č. 2/0102/22 : Antecedenty medziskupinovej solidarity v kontexte spoločenských kríz: zmiešaný výskumný prístup) Typ: ABC
  • KENDE, Anna - NYÚL, Boglárka - HADARICS, Márton - CARMONA-LÓPEZ, Cristina - CIORDAŞ, Patricia - DE CRISTOFARO, Valeria - GKINOPOULOS, Theofilos - KELEŞOĞLU, İklim - PÁNTYA, József - POSLON, Xenia-Daniela - VOCA, Shpend - LÁŠTICOVÁ, Barbara. Addressing anti-Gypsyism with context-dependent psychological tools: Research review, meta-analysis and secondary analysis of prejudice against the Roma. In European Review of Social Psychology, vol. 35, Published online: 05 Jun 2024, p. 1-47. ISSN 1046-3283. Dostupné na: https://doi.org/10.1080/10463283.2024.2362123 (963122 - ENGAGE - REC-RDIS-DISC-AG-2020 : Využitie kontaktných intervencií na posilňovanie angažovanosti a mobilizácie v prospech sociálnej zmeny. APVV-23-0119 : Vzťah sociálnych noriem, medziskupinového kontaktu a sociálnych identít pri formovaní solidarity v prospech znevýhodnených skupín) Typ: ADCA
    Citácie:
    [3.1] EKEN, Hurigül. Çingenelerin Kültürel Doku Analizi. In RumeliDE: Journal of Language and Literature Studies. ISSN 2148-7782, Year 2024, Issue 40 (2024), pp. 426 – 444. Dostupné na: https://doi.org/10.29000/rumelide.1503826
  • The Psychology of Politically Unstable Societies : Global Perspectives in Political Psychology. Edited by Anna Kende and Barbara Lášticová. Routledge, 2024. 171 s. Dostupné na: https://doi.org/10.4324/9781003282181. ISBN 978-1-032-25227-8 Typ: FAI
  • LÁŠTICOVÁ, Barbara. Ako skúmať diskurzy, sociálne normy a skúsenosti spojené s migráciou. In XXIII. česko-slovenská konferencia Kvalitatívny prístup a metódy vo vedách o človeku : „Nové horizonty kvalitatívneho výskumu“ (zborník abstraktov). Vydanie prvé. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta sociálnych a ekonomických vied, 2024, s. 51. ISBN 978-80-974522-5-4. (VEGA č. 2/0102/22 : Antecedenty medziskupinovej solidarity v kontexte spoločenských kríz: zmiešaný výskumný prístup) Typ: AFH
  • LÁŠTICOVÁ, Barbara - KENDE, Anna. The psychology of politically unstable societies : An introduction. In The Psychology of Politically Unstable Societies : Global Perspectives in Political Psychology. - Routledge, 2024, s. 1-14. ISBN 978-1-032-25227-8. Dostupné na: https://doi.org/10.4324/9781003282181-1 (VEGA č. 2/0102/22 : Antecedenty medziskupinovej solidarity v kontexte spoločenských kríz: zmiešaný výskumný prístup) Typ: BBA
  • LUKŠÍK, Ivan - KALLOVÁ, Nikola - VAŠKO, Lukáš. Dospievanie na okraji : Príbehy mladých ľudí, ktorí dospievali v marginalizovaných komunitách na západnom Slovensku na okraji spoločnosti. Recenzenti: Jurina Rusnáková, Alexander Mušinka. Bratislava : VEDA, vydavateľstvo SAV, 2024. 150 s. ISBN 978-80-224-2069-3 Typ: AAB
  • LUKŠÍK, Ivan. Smutná biologická rodina, opustené dieťa a intenzívna emocionálna náhradná matka: vymedzenie subjektivity v procese stávania sa náhradným rodičom. In XXIII. česko-slovenská konferencia Kvalitatívny prístup a metódy vo vedách o človeku : „Nové horizonty kvalitatívneho výskumu“ (zborník abstraktov). Vydanie prvé. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta sociálnych a ekonomických vied, 2024, s. 54. ISBN 978-80-974522-5-4. (VEGA č. 2/0035/21 : Rodinné konštelácie s biologickými a nie biologickými deťmi) Typ: AFH
  • LUKŠÍK, Ivan. Bianchi G: Figurations of Human Subjectivity. A Contribution to Second-Order Psychology : Book Review. In Human Affairs : Postdisciplinary Humanities and Social Sciences Quarterly, 2024, vol. 34, no. 2, pp. 311-315. (2023: 0.4 - IF, Q3 - JCR, 0.235 - SJR, Q2 - SJR). ISSN 1337-401X. Dostupné na: https://doi.org/10.1515/humaff-2024-0023 Typ: EDI
  • NOVÁK BOBUĽOVÁ, Anna - POSLON, Xenia-Daniela - LÁŠTICOVÁ, Barbara. Solidarita s ukrajinskými utečencami a utečenkami na Slovensku: čo motivuje tých, ktorí pomáhajú? In XXIII. česko-slovenská konferencia Kvalitatívny prístup a metódy vo vedách o človeku : „Nové horizonty kvalitatívneho výskumu“ (zborník abstraktov). Vydanie prvé. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta sociálnych a ekonomických vied, 2024, s. 62. ISBN 978-80-974522-5-4. (VEGA č. 2/0102/22 : Antecedenty medziskupinovej solidarity v kontexte spoločenských kríz: zmiešaný výskumný prístup) Typ: AFH
  • OČENÁŠOVÁ, Zuzana - KARKOŠKOVÁ, Slávka - FICO, Milan. Násilie v tínedžerských partnerských vzťahoch : Láska musí byť bezpečná. Recenzovali: Veronika Valkovičová, Daniel Škobla. 1. vyd. Bratislava : Inštitút pre výskum práce a rodiny, 2023. 94 s. Dostupné na internete: https://ivpr.gov.sk/wp-content/uploads/2024/02/Nasilie_v_tinedzerskych_partnerskych_vztahoch.pdf. ISBN 978-80-7138-191-4 Typ: AAB
  • OČENÁŠOVÁ, Zuzana - JANKOVIČOVÁ, Michaela - BURAJOVÁ, Barbora. Akoby násilie s tým nič nemalo : skúsenosti žien zažívajúcich partnerské násilie so službami a inštitúciami. Prvé vyd. Bratislava : Inštitút pre výskum práce a rodiny, 2024. 60 s. Dostupné na internete: https://ivpr.gov.sk/wp-content/uploads/2024/04/Akoby_nasilie_s_tym_nic_nemalo.pdf. ISBN 978-80-7138-192-1 Typ: BAB
  • PETRJÁNOŠOVÁ, Magda. Neznesiteľná ľahkosť kvalitatívneho skúmania spôsobilostí. In XXIII. česko-slovenská konferencia Kvalitatívny prístup a metódy vo vedách o človeku : „Nové horizonty kvalitatívneho výskumu“ (zborník abstraktov). Vydanie prvé. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta sociálnych a ekonomických vied, 2024, s. 67. ISBN 978-80-974522-5-4. (VEGA č. 2/0169/21 : Úloha nových médií vo zvyšovaní kvality života, reziliencie a vzdelania u detí, mládeže a mladých dospelých v závislosti od ne/prítomnosti postihnutia, etnickej príslušnosti a socioekonomického statusu) Typ: AFH
  • XXIII. česko-slovenská konferencia Kvalitatívny prístup a metódy vo vedách o človeku : „Nové horizonty kvalitatívneho výskumu“ (zborník abstraktov). Magda Petrjánošová, Radomír Masaryk, Barbara Lášticová (Eds.). 1. vyd. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta sociálnych a ekonomických vied, 2024. 97 s. Dostupné na internete: https://qak.upol.cz/wp-content/uploads/2024/01/zbornik_final_2024.pdf. ISBN 978-80-974522-5-4 Typ: FAI
  • PETRJÁNOŠOVÁ, Magda - POSLON, Xenia-Daniela - PROŠEK, Tomáš - KALLOVÁ, Nikola. Medzi obavami o bezpečnosť detí a podporou ich samostatnosti : Priebežná správa z evaluácie projektu Mesto pre deti. Bratislava : Ústav výskumu sociálnej komunikácie SAV, v. v. i., 2024. 21 s. Typ: GII
  • PETROVÁ, Zuzana - URBAN, Marek - URBAN, Kamila - ZÁPOTOČNÁ, Oľga. Relationship between children's text comprehension and narrative skills at the end of kindergarten attendance. In Conference on Literacy : Abstract Book. - Chania, Greece : Federation of European Literacy Associations, 2024, s. 93. Dostupné na internete: https://fela-crete2024.com/wp-content/uploads/2024/06/ABSTRACT-BOOK-FINAL_Website.pdf Typ: GII
  • POPPER, Miroslav - OČENÁŠOVÁ, Zuzana. Dynamika rodinných rol v zmiešaných rodinách. In XXIII. česko-slovenská konferencia Kvalitatívny prístup a metódy vo vedách o človeku : „Nové horizonty kvalitatívneho výskumu“ (zborník abstraktov). Vydanie prvé. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta sociálnych a ekonomických vied, 2024, s. 69. ISBN 978-80-974522-5-4. (VEGA č. 2/0035/21 : Rodinné konštelácie s biologickými a nie biologickými deťmi) Typ: AFH
  • POPPER, Miroslav. Diverzita rodičovstva. In XXIII. česko-slovenská konferencia Kvalitatívny prístup a metódy vo vedách o človeku : „Nové horizonty kvalitatívneho výskumu“ (zborník abstraktov). Vydanie prvé. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta sociálnych a ekonomických vied, 2024, s. 68. ISBN 978-80-974522-5-4. (VEGA č. 2/0035/21 : Rodinné konštelácie s biologickými a nie biologickými deťmi) Typ: AFH
  • POPPER, Miroslav. Rodinný kruh : Rodina dnes nie je len manželstvo a deti v ňom. Štát diskriminuje množstvo alternatívnych foriem rodín, ktoré si nezaslúžia byť prehliadané. In Notabene, 2024, roč. 22, č. 1, s. 5-7. ISSN 1335-9169. Typ: GII
  • POSLON, Xenia-Daniela - LÁŠTICOVÁ, Barbara - PROŠEK, Tomáš. Threat mediates the effect of perceived anti-prejudice social norms on adolescents’ preferences for immigrants’ acculturation. In International Journal of Intercultural Relations, 2024, vol. 102, no. 102042, p. 1-15. (2023: 2.4 - IF, Q1 - JCR, 0.864 - SJR, Q1 - SJR). ISSN 0147-1767. Dostupné na: https://doi.org/10.1016/j.ijintrel.2024.102042 (VEGA č. 2/0102/22 : Antecedenty medziskupinovej solidarity v kontexte spoločenských kríz: zmiešaný výskumný prístup. APVV-23-0119 : Vzťah sociálnych noriem, medziskupinového kontaktu a sociálnych identít pri formovaní solidarity v prospech znevýhodnených skupín) Typ: ADCA
  • POSLON, Xenia-Daniela - LÁŠTICOVÁ, Barbara. Navigating Normative Sources: How Adolescents Talk About Refugees From Ukraine and the Roma. In Peace and Conflict : Journal of Peace Psychology, 2024, vol. 30, no. 3, p. 387-399. (2023: 0.9 - IF, Q4 - JCR, 0.430 - SJR, Q2 - SJR). ISSN 1078-1919. Dostupné na: https://doi.org/10.1037/pac0000722 (VEGA č. 2/0102/22 : Antecedenty medziskupinovej solidarity v kontexte spoločenských kríz: zmiešaný výskumný prístup) Typ: ADEA
  • POSLON, Xenia-Daniela - LÁŠTICOVÁ, Barbara. Navigating Normative Sources: How Adolescents Talk About Refugees from Ukraine and the Roma. In XXIII. česko-slovenská konferencia Kvalitatívny prístup a metódy vo vedách o človeku : „Nové horizonty kvalitatívneho výskumu“ (zborník abstraktov). Vydanie prvé. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta sociálnych a ekonomických vied, 2024, s. 70. ISBN 978-80-974522-5-4. (VEGA č. 2/0102/22 : Antecedenty medziskupinovej solidarity v kontexte spoločenských kríz: zmiešaný výskumný prístup) Typ: AFH
  • SAVIĆ, Teodora - LÁŠTICOVÁ, Barbara. The Articulation of Solidarity Norms Towards Ukrainian and Middle Eastern Immigrants by Slovak Political Elites. In PhD existence 14 : „Psychologie včera, dnes a zítra. KÁMEN, AI, PAPÍR" (bulletin abstraktů). 1. vydání. - Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2024, s. 53. ISBN 978-80-244-6432-9. Typ: AFG
  • SAVIĆ, Teodora - LÁŠTICOVÁ, Barbara. Solidarity in times of crisis: The articulation of solidarity norms towards immigrants by Slovak political elites. In XXIII. česko-slovenská konferencia Kvalitatívny prístup a metódy vo vedách o človeku : „Nové horizonty kvalitatívneho výskumu“ (zborník abstraktov). Vydanie prvé. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta sociálnych a ekonomických vied, 2024, s. 76. ISBN 978-80-974522-5-4. (VEGA č. 2/0102/22 : Antecedenty medziskupinovej solidarity v kontexte spoločenských kríz: zmiešaný výskumný prístup) Typ: AFH
  • ŠEBÁŇ, Peter - URBAN, Kamila. Examining the Utilisation of Learning Techniques and Strategies Among Pedagogy Students: Implications for Self-Regulated Learning. In Journal of Pedagogy, 2024, roč. 15, č. 1, s. 27-49. (2023: 0.179 - SJR, Q4 - SJR). ISSN 1338-1563. Dostupné na: https://doi.org/10.2478/jped-2024-0002 Typ: ADNB
  • ŠEBÁŇ, Peter - URBAN, Kamila - ŠIKL, Radovan. Exploring Usage of Learning Techniques and Strategies Among University Students in Slovakia. In JURE 2024 : Book of Abstracts. - Sevilla, Spain : Faculty of Psychology of the University of Sevilla, 2024, s. 65. Dostupné na internete: https://www.earli.org/assets/files/JURE2024-BOA-270624.pdf Typ: GII
  • ŠUDILA ŽILINSKÁ, Miroslava - VALKOVIČOVÁ, Veronika - SEKERÁKOVÁ BÚRIKOVÁ, Zuzana - POLÁKOVÁ, Viera. Etika a etické dilemy v kvalitatívnom výskume - sexualita, vzťahy i násilie. In XXIII. česko-slovenská konferencia Kvalitatívny prístup a metódy vo vedách o človeku : „Nové horizonty kvalitatívneho výskumu“ (zborník abstraktov). Vydanie prvé. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta sociálnych a ekonomických vied, 2024, s. 88. ISBN 978-80-974522-5-4. (VEGA 2/0063/23 : Moc, kontrola a zraniteľnosť v intímnych vzťahoch – digitálne technológie a starostlivosť) Typ: AFH
  • ŠUDILA ŽILINSKÁ, Miroslava - BIANCHI, Gabriel. Hranice v sexe a sexuálna subjektivita žien: feministická vzťahová diskurzívna analýza (metodologické postrehy). In XXIII. česko-slovenská konferencia Kvalitatívny prístup a metódy vo vedách o človeku : „Nové horizonty kvalitatívneho výskumu“ (zborník abstraktov). Vydanie prvé. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta sociálnych a ekonomických vied, 2024, s. 86. ISBN 978-80-974522-5-4. (101006416 — ATHENA : Implementácia plánov rodovej rovnosti s cieľom podpory výskumného potenciálu výskumných a výskum-financujúcich organizácií v Európe) Typ: AFH
  • ŠUDILA ŽILINSKÁ, Miroslava - BIANCHI, Gabriel. Šedá zóna hraníc v sexe ako etická výzva výskumu. In XXIII. česko-slovenská konferencia Kvalitatívny prístup a metódy vo vedách o človeku : „Nové horizonty kvalitatívneho výskumu“ (zborník abstraktov). Vydanie prvé. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta sociálnych a ekonomických vied, 2024, s. 87. ISBN 978-80-974522-5-4. (VEGA 2/0063/23 : Moc, kontrola a zraniteľnosť v intímnych vzťahoch – digitálne technológie a starostlivosť. DoktoGrant APP0374 : "Bolo to chcené? Hranice v sexe ako intímny, ale aj spoločenský problém") Typ: AFH
  • ŠUĽOVÁ, Mária** - POPPER, Miroslav. Altruistic help or taking advantage of the situation? Social representations of surrogate motherhood. In Journal of Health Psychology, 2024, vol. 29, no. 3, p. 186-199. (2023: 2.5 - IF, Q2 - JCR, 1.022 - SJR, Q2 - SJR). ISSN 1359-1053. Dostupné na: https://doi.org/10.1177/13591053231189411 (VEGA č. 2/0035/21 : Rodinné konštelácie s biologickými a nie biologickými deťmi) Typ: ADCA
  • ŠUĽOVÁ, Mária - POPPER, Miroslav. Postoje voči nanotechnológiám: Vyvíjame dvojsečnú zbraň? = Attitudes towards nanotechnology: Are we developing a double-edged weapon? In Diskuze v psychologii, 2023, roč. 5, č. 1, s. 28-39. ISSN 2694-8338. Dostupné na: https://doi.org/10.5507/dvp.2023.011 Typ: ADEB
  • ŠUĽOVÁ, Mária - POPPER, Miroslav. Dôvera, súznenie a reziliencia - Subjektívne skúsenosti so surogátnym materstvom. In XXIII. česko-slovenská konferencia Kvalitatívny prístup a metódy vo vedách o človeku : „Nové horizonty kvalitatívneho výskumu“ (zborník abstraktov). Vydanie prvé. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta sociálnych a ekonomických vied, 2024, s. 89. ISBN 978-80-974522-5-4. (VEGA č. 2/0035/21 : Rodinné konštelácie s biologickými a nie biologickými deťmi) Typ: AFH
  • URBAN, Kamila - URBAN, Marek. “I know my idea is original!” Creative metacognitive monitoring and regulation in kindergarten children. In Thinking Skills and Creativity, 2024, vol. 52, art. no. 101541 p. 1-11. (2023: 3.5 - IF, Q1 - JCR, 1.162 - SJR, Q1 - SJR). ISSN 1871-1871. Dostupné na: https://doi.org/10.1016/j.tsc.2024.101541 (VEGA č. 2/0026/21 : Jazykovo-kognitívne dopady sociálno-ekonomických, kultúrnych a vzdelávacích podmienok v predškolskom veku na vývin čitateľskej gramotnosti v primárnom vzdelávaní. APVV-19-0074 : Stratégie efektívneho čitateľského správania a ich skúmanie v kľúčových etapách vývinu gramotnosti) Typ: ADCA
  • URBAN, Kamila. Sebeřízené učení při přípravě na maturitu. In Česká televize edu. Dostupné na internete: https://edu.ceskatelevize.cz/pracovni-list/jak-na-maturitu-s-klidem/seberizene-uceni-zorganizuj-si-to.pdf Typ: GII
  • URBAN, Kamila - URBAN, Marek - JANČÍK PETROVÁ, Zuzana - ZÁPOTOČNÁ, Oľga. Metacomprehension Accuracy in Preschoolers: The Role of Text Difficulty. In Conference on Literacy : Abstract Book. - Chania, Greece : Federation of European Literacy Associations, 2024, s. 94. Dostupné na internete: https://fela-crete2024.com/wp-content/uploads/2024/06/ABSTRACT-BOOK-FINAL_Website.pdf Typ: GII
  • URBAN, Marek - DĚCHTĚRENKO, Filip - LUKAVSKÝ, Jiří - HRABALOVÁ, Veronika - SVACHA, Filip - BROM, Cyril - URBAN, Kamila. ChatGPT improves creative problem-solving performance in university students: An experimental study. In Computers and education, 2024, vol. 215, art. no. 105031. (2023: 8.9 - IF, Q1 - JCR, 3.651 - SJR, Q1 - SJR). ISSN 0360-1315. Dostupné na: https://doi.org/10.1016/j.compedu.2024.105031 (VEGA č. 2/0026/21 : Jazykovo-kognitívne dopady sociálno-ekonomických, kultúrnych a vzdelávacích podmienok v predškolskom veku na vývin čitateľskej gramotnosti v primárnom vzdelávaní) Typ: ADCA
    Citácie:
    [1.1] DERAKHSHAN, A. - GHIASVAND, F. Is ChatGPT an evil or an angel for second language education and research? A phenomenographic study of research-active EFL teachers' perceptions. In INTERNATIONAL JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS. ISSN 0802-6106, 2024 MAY 15 2024. Dostupné na: https://doi.org/10.1111/ijal.12561, Registrované v: WOS
    [1.1] GARCíA-ALONSO, E.M. - LEóN-MEJíA, A.C. - SáNCHEZ-CABRERO, R. - GUZMáN-ORDAZ, R. Training and Technology Acceptance of ChatGPT in University Students of Social Sciences: A Netcoincidental Analysis. In BEHAVIORAL SCIENCES. JUL 2024, vol. 14, no. 7. Dostupné na: https://doi.org/10.3390/bs14070612, Registrované v: WOS
    [1.1] LIN, Y.P. - YU, Z.G. Learner Perceptions of Artificial Intelligence-Generated Pedagogical Agents in Language Learning Videos: Embodiment Effects on Technology Acceptance. In INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER INTERACTION. ISSN 1044-7318, 2024 JUN 6 2024. Dostupné na: https://doi.org/10.1080/10447318.2024.2359222, Registrované v: WOS
    [1.1] SKULMOWSKI, A. Placebo or Assistant? Generative AI Between Externalization and Anthropomorphization. In EDUCATIONAL PSYCHOLOGY REVIEW. ISSN 1040-726X, JUN 2024, vol. 36, no. 2. Dostupné na: https://doi.org/10.1007/s10648-024-09894-x, Registrované v: WOS
    [1.2] CHARBONNEAU-GOWDY, Paula - CUBRIC, Marija - DYER, Ronald - PAGANO, Alessandro - PECHENKINA, Katya - SÖBKE, Heinrich - SPANGENBERGER, Pia. EJEL Editorial 2024: The Allure of AI in Education. In Electronic Journal of e-Learning, 2024-04-25, 22, 5, pp. Dostupné na: https://doi.org/10.34190/ejel.22.5.3629, Registrované v: SCOPUS
    [1.2] SCHENCK, Andrew. Examining Relationships between Technology and Critical Thinking: A Study of South Korean EFL Learners. In Education Sciences, 2024-06-01, 14, 6, pp. Dostupné na: https://doi.org/10.3390/educsci14060652, Registrované v: SCOPUS
    [1.2] YOUNIS, Bilal Khallel. Examining Students’ Self-Regulation Skills, Confidence to Learn Online, and Perception of Satisfaction and Usefulness of Online Classes in Three Suggested Online Learning Environments that Integrates ChatGPT. In Online Learning Journal, 2024-06-01, 28, 2, pp. ISSN 24725749. Dostupné na: https://doi.org/10.24059/olj.v28i2.4397, Registrované v: SCOPUS
    [3.1] BUNN, Benjamin – WRIGHT, Geoff - NOVOA MUÑOZ, Mauricio – HOWELL, Bryan F. Exploring Chatgpt’s Impact on Student Team Ideation Outcomes for New Product Development: A Pilot Study. In 26TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON ENGINEERING AND PRODUCT DESIGN EDUCATION. 5-6 September 2024, Aston University, Birmingham, United Kingdom. p. 1-6, EPDE2024/1271
    [3.1] GONG, Z. - SOOMRO, S. A. - WANG, M. - LATIF, U. K. - GEORGIEV, G. V. Text Stimuli Created by Generative AI in Ideation: An Exploratory Study. In NORDDESIGN CONFERENCE. Reykjavik, Iceland, 12-14 AUGUST 2024, p. 1-8.
    [3.1] Haase, J. S. - HANEL, P. H. P. Artificial muses: Generative Artificial Intelligence Chatbots Have Risen to Human-Level Creativity. In JOURNAL OF CREATIVITY, Vol. 33, No. 3, 2023, article number 100066. Dostupné na: https://doi.org/10.1016/j.yjoc.2023.100066
    [3.1] LAZOVSKY, G. S. - RAZ, T. – KENETT, Y. N. The Art of Creative Inquiry—From Question Asking to Prompt Engineering. In THE JOURNAL OF CREATIVE BEHAVIOR. ISSN 2162-6057, 17 June 2024, Vol. 0, Iss. 0, pp. 1–16. Dostupné na: https://doi.org/10.1002/jocb.671
    [3.1] MENEGHETTI UGULINO DE ARAÚJO, V. - RAMOS PINTO, P. H. - DE SOUZA FERREIRA JUNIOR, C. - FERREIRA MARQUES, M. J. - LIMA GOULART, L. - SILVA AGUIAR, G. - DUARTE DE LIRA, P. - FERNANDES MENDES, S. J. Surveying the Future of Computer and Data Science Education: Prospects and Pitfalls of Generative AI on Pedagogical Approaches. In WORKSHOP ON COMPUTING EDUCATION (WEI), 32., 2024, Brasília/DF. Anais, Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2024 . p. 501-512. ISSN 2595-6175. Dostupné na: https://doi.org/10.5753/wei.2024.2103
    [3.1] NAULT, Kimberley - NIETO-TABORDA, María Luisa - RUHI, Umar. Guided Exploration of AI Tools for Student Academic Research and Writing: Emergent Research Forum (ERF) Paper. In Americas Conference on Information Systems (AMCIS) 2024 Proceedings. August 2024, pp. 1-5. Dostupné na: https://aisel.aisnet.org/amcis2024/is_education/is_education/5
    [3.1] PONT-NICLÒS, Isabel - ECHEGOYEN-SANZ, Yolanda - OROZCO-GÓMEZ, Patricia - MARTÍN-EXPELETA, Antonio. Creativity and artificial intelligence: A study with prospective teachers. In DIGITAL EDUCATION REVIEW. ISSN 2013-9144, Number 45, June 2024, pp. 91-97. Dostupné na: https://doi.org/10.1344/der.2024.45.91-97
    [3.1] WANG, B. A Proactive System for Supporting Users in Interactions with Large Language Models. In CHIIR ’24: Proceedings of the 2024 ACM SIGIR Conference on Human Information Interaction and Retrieval, 2024, p. 441–444. Dostupné na: https://doi.org/10.1145/3627508.3638325
    [3.1] ZHOU, T. - LI, S. Understanding user switch of information seeking: From search engines to generative AI. In JOURNAL OF LIBRARIANSHIP AND INFORMATION SCIENCE, First published online April 10, 2024. Dostupné na: https://doi.org/10.1177/09610006241244800
  • URBAN, Marek - URBAN, Kamila - NIETFELD, John L. Podpora čitateľskej gramotnosti prostredníctvom metakognitívnych stratégií. In Konference Počáteční čtení: čtu a stávám se čtenářem – cesty propojení výzkumu a praxe. - Praha : Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2024, s. 4-5. Dostupné na internete: https://pages.pedf.cuni.cz/konference-ctu/program/ Typ: GII
  • URBAN, Marek - URBAN, Kamila. Workshop 1: Generatívna AI vo vzdelávaní. In Konference Počáteční čtení: čtu a stávám se čtenářem – cesty propojení výzkumu a praxe. - Praha : Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2024, s. 27. Dostupné na internete: https://pages.pedf.cuni.cz/konference-ctu/program/ Typ: GII
  • ZÁPOTOČNÁ, Oľga - URBAN, Kamila - URBAN, Marek - PETROVÁ, Zuzana. The story listening comprehension in preschool age as a key to successful reading literacy development. In Conference on Literacy : Abstract Book. - Chania, Greece : Federation of European Literacy Associations, 2024, s. 96. Dostupné na internete: https://fela-crete2024.com/wp-content/uploads/2024/06/ABSTRACT-BOOK-FINAL_Website.pdf Typ: GII
Ohlasy:
1.1 Citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science Core Collection
1.2 Citácie v zahraničných publikáciách registrované v databáze SCOPUS
2.1 Citácie v domácich publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science Core Collection
2.2 Citácie v domácich publikáciách registrované v databáze SCOPUS
*3 Citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch
3.1 Citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch
3.2 Citácie v zahraničných publikáciách registrované v iných vedeckých citačných databázach, ako je Web of Science Core Collection a Scopus
*4 Citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch
4.1 Citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch
4.2 Citácie v domácich publikáciách registrované v iných vedeckých citačných databázach, ako je Web of Science Core Collection a Scopus
5 Recenzie v zahraničných publikáciách
6 Recenzie v domácich publikáciách
7 Umelecké kritiky zahraničné
8 Umelecké kritiky domáce
9 Reprodukcie umeleckých diel autora v zahraničnej publikácii alebo médiu
*9 Citácie v zahraničných publikáciách registrované v iných vedeckých citačných databázach, ako je Web of Science Core Collection a Scopus
10 Reprodukcie umeleckých diel autora domácej publikácii alebo médiu
*10 Citácie v domácich publikáciách registrované v iných vedeckých citačných databázach, ako je Web of Science Core Collection a Scopus