Ústav výskumu sociálnej komunikácie SAV, v. v. i.
Názov témy
Využitie fenomenologických rozhovorov na prehĺbenie porozumenia autoregulovaného učenia
Program DŠ
Psychológia zdravia
Meno školiteľa/-ky
Mgr. Kamila Urban, PhD.
Kontakt:
Prijímajúca škola
Fakulta sociálnych a ekonomických vied UK
Stručná anotácia
Forma štúdia: denná
Jazyk práce: slovenský/ anglický
Autoregulované učenie (SRL) je pojem zahŕňajúci štyri zložky: kogníciu, metakogníciu, motiváciu a emócie. Avšak zachytiť výskumnými metódami všetky komponenty naraz je náročné a preto sa odporúča triangulácia rôznych kvantitatívnych ako aj kvalitatívnych metód. Využitie dotazníkov alebo experimentálnych metód a pozorovaní alebo rozhovorov môže poskytnúť bohaté a kontextualizované dáta o SRL študentov. Cenné poznatky možno získať prostredníctvom pološtruktúrovaných fenomenologických rozhovorov. Týmto spôsobom možno získať svedectvá o skúsenostiach študentov, ktoré sú relevantné pre ich snahy, a môžu tak osvetliť SRL proces. Navrhovaný projekt by mal zobrať do úvahy rôzne motivácie študentov pri učení, rôznu úroveň využívania kognitívnych a metakognitívnych stratégií a navrhnúť metodológiu zberu kvantitatívnych dát, ako aj výberu participantov do rozhovorov.
Jazyk práce: slovenský/ anglický
Autoregulované učenie (SRL) je pojem zahŕňajúci štyri zložky: kogníciu, metakogníciu, motiváciu a emócie. Avšak zachytiť výskumnými metódami všetky komponenty naraz je náročné a preto sa odporúča triangulácia rôznych kvantitatívnych ako aj kvalitatívnych metód. Využitie dotazníkov alebo experimentálnych metód a pozorovaní alebo rozhovorov môže poskytnúť bohaté a kontextualizované dáta o SRL študentov. Cenné poznatky možno získať prostredníctvom pološtruktúrovaných fenomenologických rozhovorov. Týmto spôsobom možno získať svedectvá o skúsenostiach študentov, ktoré sú relevantné pre ich snahy, a môžu tak osvetliť SRL proces. Navrhovaný projekt by mal zobrať do úvahy rôzne motivácie študentov pri učení, rôznu úroveň využívania kognitívnych a metakognitívnych stratégií a navrhnúť metodológiu zberu kvantitatívnych dát, ako aj výberu participantov do rozhovorov.