In: Ekonomický časopis/Journal of Economics, vol. 64, no. 8
Detaily:
Rok, strany: 2016, 795 - 807
Kľúčové slová:
ethnocentrism, country of origin, buying behaviour
JEL Classification: M30
Typ článku: Vedecký / Article
O článku:
Ciele predloženej state spočívajú v troch oblastiach: 1. identifikácia etnocentrických tendencií slovenských zákazníkov v nákupoch mliečnych produktov; 2. hodnotenie vplyvu demografických premenných (vek, pohlavie, príjem a vzdelanie) na etnocentrizmus v nákupe mliečnych produktov; 3. skúmanie vplyvu etnocentrizmu na ochotu nakupovať domáce produkty. Empirické dáta boli získané v súbore 265 respondentov. Na posúdenie vplyvu demografických premenných na etnocentrické tendencie boli použité testy ANOVA a model lineárnej regresie. Výsledky výskumu indikujú, že spotrebiteľský etnocentrizmus predstavuje významný faktor, ktorý je užitočné premietnuť do tvorby predajných kampaní mliečnych výrobkov.
The aim of our paper is threefold: 1. to examine consumers´ ethnocentric tendencies in dairy product category; 2. to investigate how demographic variables (age, gender, income and education) influence ethnocentric tendencies, and 3. to explore the impact of ethnocentrism on the willingness to buy domestic products. A sample of 265 respondents was employed in the research to collect the empirical data. To explore the impact of demographic variables on ethnocentrism in Slovak population and to prove the interaction hypotheses, one-way ANOVA tests and linear regression model were employed. The results of the research indicate that consumer ethnocentricity is a significant factor that should be taken into account in creating promotional campaigns for dairy products.
Ako citovať:
ISO 690:
Lesakova, D. 2016. Ethnocentric Behaviour in the Slovak Population: Do Slovaks Purchase Slovak Dairy Products?. In Ekonomický časopis/Journal of Economics, vol. 64, no.8, pp. 795-807. 0013-3035.
APA:
Lesakova, D. (2016). Ethnocentric Behaviour in the Slovak Population: Do Slovaks Purchase Slovak Dairy Products?. Ekonomický časopis/Journal of Economics, 64(8), 795-807. 0013-3035.