Facebook Instagram Twitter RSS Feed PodBean Back to top on side

Linking Service Quality and Satisfaction to Behavioural Intentions in Higher Education Setting

In: Ekonomický časopis/Journal of Economics, vol. 61, no. 6
Jaroslav Ďaďo - Janka Táborecká Petrovičová - Dejan Riznić - Tamara Rajić
Detaily:
Rok, strany: 2013, 578 - 596
Kľúčové slová:
behavioural intentions, higher education service quality, Slo-vakia, student satisfaction JEL Classification: C51, I21, M31
Typ článku: Vedecký / Article
O článku:
Cieľom prezentovanej štúdie bolo preskúmať vzťahy medzi kvalitu služieb v oblasti vysokoškolského vzdelávania a spokojnosti a ich vplyvu na správanie študentov. Rámec tejto štúdie tvorí systém slovenského vysokoškolského vzdelanie. Štrukturálne modely vytvorené na báze rovnice LISREL 8,80, zostavené z výsledkov výskumu študentov, prezentujú, že kvalita služieb vysokoškolského vzdelania a spokojnosť študentov sú dôležitými faktormi, ktoré ovplyvňujú správanie a zámery študentov. Avšak spokojnosť študentov vyplýva viac z kvality služieb a má väčší vplyv na správanie a zámery študentov. Výsledky tejto štúdie ukazujú, že vedenie univerzít by malo venovať osobitnú pozornosť spokojnosti študentov, aby z uni¬verzity navonok pôsobili motivačne a odporučili svoju univerzitu záujemcom o štúdium na fakulte s vyššou kvalitou vzdelávania. Štúdia prezentuje závery, limitujúce faktory a možné smery ďalšieho výskumu v tejto oblasti.
This study aims to examine relationships among higher education service quality and student satisfaction and their relatedness to students’ behavioural intentions. Slovak higher education setting has provided a framework to this study. Structural equation modelling, using LISREL 8.80, has been performed on student survey data and indicated that both higher education service quality and satisfaction are important determinants of students’ behavioural intentions. However satisfaction mediates the effect of service quality and exerts more significant impact on behavioural intentions. Findings of this study indicate that university administrators should pay special attention to satisfying existing students in order to motivate them to recommend the institution to prospective students and enrol higher levels of study within the same faculty. Implications of the study, limitations and directions for future research have been discussed.
Ako citovať:
ISO 690:
Ďaďo, J., Táborecká Petrovičová, J., Riznić, D., Rajić, T. 2013. Linking Service Quality and Satisfaction to Behavioural Intentions in Higher Education Setting. In Ekonomický časopis/Journal of Economics, vol. 61, no.6, pp. 578-596. 0013-3035.

APA:
Ďaďo, J., Táborecká Petrovičová, J., Riznić, D., Rajić, T. (2013). Linking Service Quality and Satisfaction to Behavioural Intentions in Higher Education Setting. Ekonomický časopis/Journal of Economics, 61(6), 578-596. 0013-3035.