Facebook Instagram Twitter RSS Feed PodBean Back to top on side

Marketingová komunikácia podnikov cestovného ruchu – tvorba a optimalizácia komunikačného mixu

In: Ekonomický časopis/Journal of Economics, vol. 59, no. 2
Štefan Majtán - Viera Frianová
Detaily:
Rok, strany: 2011, 178 - 193
Kľúčové slová:
marketing communication, communication mix, creation, optimization, tourism
Typ článku: Vedecký článok / Article
O článku:
Dôležitú úlohu pri udržaní si, resp. upevňovaní pozície podnikov cestovného ruchu na trhu zohráva v súčasnom období zostrenej konkurencie práve marketingová komunikácia. Marketingovú komunikáciu opierajúcu sa o efektívnu komunikačnú stratégiu založenú na využívaní optimálneho komunikačného mixu možno považovať za zdroj konkurenčnej výhody. A to je azda najvýznamnejší dôvod, prečo sme náš výskum zamerali práve na danú problematiku. Článok prezentuje čiastkové výsledky a závery teoretického výskumu ako aj empirického prieskumu marketingovej komunikácie realizovaného vo vybraných podnikoch cestovného ruchu z regiónu Liptov. V jeho poslednej časti na príklade aplikácie multikriteriálneho hodnotenia alternatív poukazujeme na jednu z možností ako optimalizovať rozhodovací proces výberu komunikačných nástrojov či zostavenia optimálneho komunikačného mixu s podporou programu Expert Choice.
Intensification of competition at the market requires paying more attention to marketing communication issues. Marketing communication based on effective communication strategy including the using of optimal communication mix can be considered just as a source of competitive advantage for service-base enterprises in tourism, too. That is why we focused our research on this issue. The article presents partly results and conclusions of theoretical research and also empirical survey of marketing communication of service-base enterprises in tourism from region Liptov. In the last part of the article we present one of the options or ways how to optimize decision-making process of the marketing communication tools choosing or the optimal communication mix compilation. We give the example of the application of multi-criterion valuation of more variants/alternatives. Decision making process is supported by programme Expert Choice.
Ako citovať:
ISO 690:
Majtán, Š., Frianová, V. 2011. Marketingová komunikácia podnikov cestovného ruchu – tvorba a optimalizácia komunikačného mixu. In Ekonomický časopis/Journal of Economics, vol. 59, no.2, pp. 178-193. 0013-3035.

APA:
Majtán, Š., Frianová, V. (2011). Marketingová komunikácia podnikov cestovného ruchu – tvorba a optimalizácia komunikačného mixu. Ekonomický časopis/Journal of Economics, 59(2), 178-193. 0013-3035.