Facebook Instagram Twitter RSS Feed PodBean Back to top on side

Monetary and Nonmonetary Incentive Measures: Which Work better in the Czech Betting Firm?

In: Ekonomický časopis/Journal of Economics, vol. 58, no. 8
Martin Pardupa
Detaily:
Rok, strany: 2010, 783 - 801
Kľúčové slová:
monetary incentives, trainings, knowledge dispersion, wage dispersion
Typ článku: Vedecký článok / Article
O článku:
V tomto článku sa zaoberám vplyvom peňažitých a nepeňažitých opatrení na výkon zamestnancov stávkovej kancelárie v Českej republike. Predchádzajúce štúdie sa zamerali najmä na peňažité opatrenia s cieľom zhodnotiť ich pozitívne a negatívne účinky, eventuálne na meranie vplyvu niektorých nepeňažitých manažérskych nástrojov a navyše často na úrovni vrcholových manažérov. V článku poukazujem, že peňažité a nepeňažité stimuly by mali byť analyzované oddelene, pretože pôsobia metodologicky odlišným spôsobom a že analýza na nižšej úrovni organizácie môže priniesť viacej spoľahlivú analýzu. Dôkazy z unikátneho súboru strednodobých dát z českej stávkovej kancelárie poukazujú na pozitívny vplyv zvýšenej mzdovej variability na jej výkon, zatiaľ čo vplyv školení a nepeňažných odmien bol preukázaný ako nevýznamný.
In this paper I examine the interrelation between monetary and non monetary incentive measures and the performance of a betting firm in the Czech Republic. Previous studies have focused either solely on monetary measures in order to examine the positive and adverse monetary incentive effects or on measuring the effect of certain non monetary managerial objectives and often on the level of top managers. I argue that the monetary and non monetary incentive measures should be analyzed separately as they influence the final outcome in a methodol-ogically different way and that the analysis on lower level of organization can bring more reliable data. The evidence from unique set of medium term data from the Czech betting firm shows the possible positive effect of increased wage variability on its performance while the effect of trainings and nonmonetary rewards were proven as insignificant.
Ako citovať:
ISO 690:
Pardupa, M. 2010. Monetary and Nonmonetary Incentive Measures: Which Work better in the Czech Betting Firm?. In Ekonomický časopis/Journal of Economics, vol. 58, no.8, pp. 783-801. 0013-3035.

APA:
Pardupa, M. (2010). Monetary and Nonmonetary Incentive Measures: Which Work better in the Czech Betting Firm?. Ekonomický časopis/Journal of Economics, 58(8), 783-801. 0013-3035.