Facebook Instagram Twitter RSS Feed PodBean Back to top on side

Problém prekvalifikovanosti ako indikátor situácie ponuky a dopytu na trhu práce

In: Ekonomický časopis/Journal of Economics, vol. 58, no. 4
Miroslav Štefánik
Detaily:
Rok, strany: 2010, 327 - 343
Kľúčové slová:
overeducation, labour supply, labour demand, schooling
Typ článku: Vedecký článok / Article
O článku:
Predkladaný článok sa venuje problému prekvalifikovanosti. Ponúka stručný prehľad existujúcich vysvetlení. Predstavuje metódu merania prekvalifikovanosti využívajúcu medzinárodné klasifikácie ISCO a ISCED. Prináša údaje namerané pomocou tejto metódy. Analýza sa zameriava na prekvalifikovanosť pracovníkov s vysokoškolským diplomom, ktorá je zvlášť zaujímavá vo svetle expanzie vysokoškolského vzdelávania. Otázkou je, či a akým spôsobom prekvalifikovanosť vypovedá o situácii ponuky a dopytu na trhu práce. Medzinárodné porovnania prekvalifikovanosti v európskych krajinách umožňujú tieto otázky čiastočne zodpovedať.
Submitted article deals with the problem of overeducation. It offers a brief overview of existing explanations. Introduces a method of overeducation measurement based on internationally used classifications ISCO and ISCED. Also brings some evidence on overeducation measured by this method. The analysis is focused on overeducation of workers with a degree, which becomes especially interesting in the light of tertiary education expansion. The question is, in what sense does overeducation refer to the supply-demand relations on the labour market. International comparisons of overeducation in European countries give some partial answers.
Ako citovať:
ISO 690:
Štefánik, M. 2010. Problém prekvalifikovanosti ako indikátor situácie ponuky a dopytu na trhu práce. In Ekonomický časopis/Journal of Economics, vol. 58, no.4, pp. 327-343. 0013-3035.

APA:
Štefánik, M. (2010). Problém prekvalifikovanosti ako indikátor situácie ponuky a dopytu na trhu práce. Ekonomický časopis/Journal of Economics, 58(4), 327-343. 0013-3035.