Facebook Instagram Twitter RSS Feed PodBean Back to top on side

BURLASOVA KÓMA: „MALÝ ROZSAH – VEĽKÝ OBSAH“

In: Slovenské divadlo, vol. 56, no. 1
Marcela Beňová
Detaily:
Rok, strany: 2008, 52 - 57
Kľúčové slová:
Martin Burlas - slovenská opera - opera SND - minimalizmus
Typ článku: 1 štúdia / 1
O článku:
Martin Burlas – Kóma: minimalistická opera (rozsah, hudba, libretá – spievané aforizmy) s veľkou výpovednou hodnotou. Postava pacienta vo svojom (vnútornom) stave kómy vníma amok okolitého (vonkajšieho) sveta. Kto je pacient? Hra o divákoch prináša každému osobitný zážitok - asociácie súvisiace so skúsenosťami divákov. Kóma je alternatívna: netradičné obsiahnutie žánru opery v protiklade s klasickými východiskami. Kóma je postmoderná: mozaika akčno-náladovej scénografie, netradičného hereckého prejavu, filmovej retrospektívy, slovných hračiek, pohrávania sa s časom a priestorom, plná symbolov a kontrastných významov.
Martin Burlas – Coma: minimalistic opera(scope, music, librett os – sung aphorisms) with a great value of expression. The character of a patient in his (inner) status of coma is percieving virulence of the surrounding (outer) world. Who is the patient? The play on spectators is bringing an experience to every one – associations connected to spectators´ experience. Coma is an alternativs: untraditional grasping of an opera genre in contrast to classical conclusions. Coma is postmodern: mosaic of an action- moody scenography, untraditional actor performance, fi lm retrospective, verbal puns, comparisons with time and space full of symbols and contrast meanings.
Ako citovať:
ISO 690:
Beňová, M. 2008. BURLASOVA KÓMA: „MALÝ ROZSAH – VEĽKÝ OBSAH“. In Slovenské divadlo, vol. 56, no.1, pp. 52-57. 0037-699X.

APA:
Beňová, M. (2008). BURLASOVA KÓMA: „MALÝ ROZSAH – VEĽKÝ OBSAH“. Slovenské divadlo, 56(1), 52-57. 0037-699X.