Facebook Instagram Twitter RSS Feed PodBean Back to top on side

Postmoderná divadelnosť v tvorbe Viliama Klimáčka

In: Slovenské divadlo, vol. 55, no. 4
Zuzana Páleníková
Detaily:
Rok, strany: 2007, 658 - 675
Kľúčové slová:
Klimáček - GunaGu - Mária Sabína
Typ článku: 1 štúdia / 1 studie
O článku:
Autorka, poslucháčka Divadelnej akadémie múzických umení v Prahe, iniciovala ako dramaturgička uvedenie Klimáčkovej hry Mária Sabína so študentmi herectva. Na základe tejtol praktickej skúsenosti s textom v súčasnosti najproduktívnejšieho autora pokračovala potom v teoretickom mapovaní jeho diela. Sleduje proces Klimáčkovych autorských premien od autorovych príležitostných scénok pre amatérske kabaretné divadielko GunaGu na ktorého formovaní sa spolupodieľal, až po jeho autorskú spoluprácu s profesionálnymi divadlami, profesionalizáciu samotného ochotníckeho súboru GunaGu a napokon i autorovo rozhodnutie stať sa profesionáálnym spisovateľom.
The author, a student of the Theatre Faculty of Academy of Fine Arts in Prague as a dramaturgist iniciated the production of Klimáček´s play Mária Sabína with the drama students. Based on this practical experience and knowledge of theatrical texts of the most performed Slovak author nowadays, she afterwards drafted her theoretical contemplation on his creation. She was documenting author´s advancement from the occasional scripts for cabaret shows of an amateur troupe GunaGu, which he had co-founded, until the years of his professional work (in nineties he gave up his career to focus on his profession of a writer).
Ako citovať:
ISO 690:
Páleníková, Z. 2007. Postmoderná divadelnosť v tvorbe Viliama Klimáčka. In Slovenské divadlo, vol. 55, no.4, pp. 658-675. 0037-699X.

APA:
Páleníková, Z. (2007). Postmoderná divadelnosť v tvorbe Viliama Klimáčka. Slovenské divadlo, 55(4), 658-675. 0037-699X.