Facebook Instagram Twitter RSS Feed PodBean Back to top on side

„MILUJ MA ALEBO MA ZABI“ - STOPY ARTAUDOVHO DIVADLA KRUTOSTI V DRÁME SARAH KANE OČISTENÍ

In: Slovenské divadlo, vol. 55, no. 3
Dana Gálová
Detaily:
Rok, strany: 2007, 398 - 403
Kľúčové slová:
Antonin Artaud - Divadlo krutosti - Sarah Kaine - vplyvy a paralely
Typ článku: 1 štúdia / 1 studie
O článku:
Autorka skúma vplyv Artaudovho divadla krutosti na tvorbu Sarah Kane. Dráma Očistení napĺňa Artaudovu predstavu o divadle, ktorého zámerom je doviesť diváka k novému autentickému zážitku, pochopeniu a sebapoznaniu. Autorka v nej pracuje so všetkými symbolmi krutosti. „Publikum hľadá v podstate v láske, zločine, drogách, vo vojne alebo v povstaní poetický stav, stav, ktorý transcenduje“ – napísal Antonin Artaud a autorka konštatuje, že Sarah Kane sa k takto ponímanému poetickému stavu vo svojej hre Očistení priblížila.
The author is investigating the influence of Artaud´s Theater of Cruelty in the creation of Sarah Kane. The drama Cleansed is fulfilling Artaud´s vision on theatre whose aim is to lead a spectator towards a new authentic experience, understanding and self- recognition. The author is working with all symbols of cruelty. „The audience is in fact searching in love, crime, drugs, war or uprising for a poetic status which is being transcended“ – wrote Antonin Artaud, and the author states, that Sarah Kane in her play Cleansed has approached this kind of perceived poetic status.
Ako citovať:
ISO 690:
Gálová, D. 2007. „MILUJ MA ALEBO MA ZABI“ - STOPY ARTAUDOVHO DIVADLA KRUTOSTI V DRÁME SARAH KANE OČISTENÍ. In Slovenské divadlo, vol. 55, no.3, pp. 398-403. 0037-699X.

APA:
Gálová, D. (2007). „MILUJ MA ALEBO MA ZABI“ - STOPY ARTAUDOVHO DIVADLA KRUTOSTI V DRÁME SARAH KANE OČISTENÍ. Slovenské divadlo, 55(3), 398-403. 0037-699X.