Facebook Instagram Twitter RSS Feed PodBean Back to top on side

PRINCÍPY MIMEZIS A FIKCIE V BAROKOVOM OPERNOM HERECTVE

In: Slovenské divadlo, vol. 55, no. 3
Miloslav Blahynka
Detaily:
Rok, strany: 2007, 375 - 384
Kľúčové slová:
divadlo v dobe baroka - opera a jej estetické konvencie v baroku - scénografia a herectvo v barokovej opere
Typ článku: 1 štúdia / 1 studie
O článku:
Z hľadiska divadelnej mimezis barokové operné herectvo najmä svojimi gestickými prostriedkami poukazovalo na napodobnenie ľudských typov a charakterov. Barokové operné herectvo nesmerovalo k dramatickej postave ako určitému osudovému celku. Celistvosť hereckej práce bola založená na hercovej štylizácii a forme. Prostredníctvom kategórie úžasu a fantastickosti barokové divadlo, vrátane niektorých hereckých prostriedkov, pracuje aj s umeleckou fikciou. Ilúzia reality, dokonale na svoju dobu vytvorená barokovými scénografickými prostriedkami a v protiklade s typmi dobového herectva, vrátane kostýmovej práce, vytvárali jedinečnú a v dejinách divadla neopakovateľnú reláciu umeleckej mimezis a umeleckej fikcie.
From the point of theatre mimesis, the baroque opera stage has been suggesting mainly through its gestic tools at imitating human types and characters. The baroque opera stage did not head towards a drama substance as a particular fatal unit. The whole of stage work was based on an actor´s stylization and form. Via the category of astonishment and fantasticism, the baroque theatre inclusive of some actor means, is working with an artistic fiction. An illusion of reality – perfectly produced by then baroque scenographic means, and in contradiction to types of contemporary dramatic art, inclusive of a costume work, were creating a unique relation of artistic mimesis and artistic fiction in the history of theatre.
Ako citovať:
ISO 690:
Blahynka, M. 2007. PRINCÍPY MIMEZIS A FIKCIE V BAROKOVOM OPERNOM HERECTVE. In Slovenské divadlo, vol. 55, no.3, pp. 375-384. 0037-699X.

APA:
Blahynka, M. (2007). PRINCÍPY MIMEZIS A FIKCIE V BAROKOVOM OPERNOM HERECTVE. Slovenské divadlo, 55(3), 375-384. 0037-699X.