Facebook Instagram Twitter RSS Feed PodBean Back to top on side

Hasproe stretnutia s Tajovského Ženským zákonom

In: Slovenské divadlo, vol. 54, no. 1
Elena Knopová
Detaily:
Rok, strany: 2006, 85 - 93
Kľúčové slová:
Pavol Haspra ako režisér niekoľkých insenácií hry Ženský zákon, premeny režijnej poetiky na ploche niekoľkých desaťročí, televízna a divadelná podoba hry
Typ článku: štúdia / st
O článku:
Divadelná kritička a teoretička Elena Knopová pokračuje v skúmaní problematiky Hasprovych inscenácií Tajovského Ženského zákona. Konštatuje, že v Hasprovej inscenačnej genéze Tajovského hier dochádza od prvej k poslednej inscenácii Ženského zákona k výraznému interpretačnému posunu. Analýzou troch Hasprovych stretnutí s rovnakým dramatických textom dokumentuje vnútorný vývin režisérovho náhľadu na klasickú drámu a skúma aj spoločenské podmienky, na ktoré tvorca reaguje zmenou poetiky.
A theatrical critic and theorist Elena KNOPOVÁ continues in researching the issue of Haspra´s stagings of Tayovsky´s Ženský Zákon (The Female Rule). She states that in Haspra´s staging genesis of Tayovsky plays, a significant interpretation shi occurs when considering the first and the last staging of Ženský Zákon (The Female Rule). By analyzing of three Haspra´s encounters with the identical dramatic text, she is documenting internal advancing of the director´s view on the classical drama, and is also investigating the social conditions which made Haspra reacted by changing of poetics.
Ako citovať:
ISO 690:
Knopová, E. 2006. Hasproe stretnutia s Tajovského Ženským zákonom. In Slovenské divadlo, vol. 54, no.1, pp. 85-93. 0037-699X.

APA:
Knopová, E. (2006). Hasproe stretnutia s Tajovského Ženským zákonom. Slovenské divadlo, 54(1), 85-93. 0037-699X.