Facebook Instagram Twitter RSS Feed PodBean Back to top on side

‘Regionality’ as a Key Concept in Historiography of Music with preliminary considerations as regards Salzburg .

In: Musicologica Slovaca , vol. 11, no. 2
Thomas Hochradner
Detaily:
Rok, strany: 2020, 157 - 164
Jazyk: eng
Kľúčové slová:
regionality in music; Salzburg’s musical profile in its 20th century reception; Constantin Schneider as a pioneer in using regionality as a key concept
Typ článku: Štúdie / Studies
O článku:
Štúdia skúma hudobný profil Salzburgu z pohľadu recepcie 20. storočia ako príklad vyrovnania sa s topografickými údajmi v hudobno-historickej literatúre. V konfrontácii s prebúdzajúcim sa nacionalizmom a mozartovským kultom v neskorom 19. storočí a na začiatku 20. storočia sa muzikológ Constantin Schneider pokúsil de-idealizovať prvok geniality prostredníctvom usporiadania dvoch výstav o hudbe v Salzburgu v 20. rokoch 20. storočia a vytvoriť tak celistvý obraz na základe historických prameňov. Neskôr, v roku 1935, keď Schneider publikoval svoju prácu Geschichte der Musik in Salzburg von der ältesten Zeit bis zur Gegenwart, odvolával sa na svoje predchádzajúce projekty. Touto štúdiou Schneider založil topograficky podporený filologický prístup v muzikológii, ktorý si jeho akademický učiteľ Guido Adler ani iní autori neuvedomili a ktorý by nevznikol bez myšlienky regionálnosti ako kľúčového konceptu v hudobnej historiografii.
This paper seeks to investigate Salzburg’s musical profile in its 20th century reception as an example of dealing with topographic facts in music history writing. In the face of awakening nationalism and the beginnings of a Mozart cult in late 19th century, and its continuation after 1900, musicologist Constantin Schneider tried to deidolize the feature of geniality by presenting two exhibitions on Salzburg’s music history in the 1920s, and to create an overall view on the bases of sources. Soon afterwards, in 1935, when Schneider published his Geschichte der Musik in Salzburg von der ältesten Zeit bis zur Gegenwart, he relied on his former projects. With this study, Schneider established a topographically supported philological approach in musicology that neither his academic teacher, Guido Adler, nor other authors had realized and that would not have come into being without the idea of ‘regionality’ as a key concept in the historiography of music.
Ako citovať:
ISO 690:
Hochradner, T. 2020. ‘Regionality’ as a Key Concept in Historiography of Music with preliminary considerations as regards Salzburg .. In Musicologica Slovaca , vol. 11, no.2, pp. 157-164. 1338-2594.

APA:
Hochradner, T. (2020). ‘Regionality’ as a Key Concept in Historiography of Music with preliminary considerations as regards Salzburg .. Musicologica Slovaca , 11(2), 157-164. 1338-2594.
O vydaní:
Vydavateľ: Ústav hudobnej vedy SAV
Publikované: 29. 12. 2020