Facebook Instagram Twitter RSS Feed PodBean Back to top on side

Empirical Exploration of Customer Management Focus and Its Impact on Business Performance

In: Ekonomický časopis/Journal of Economics, vol. 68, no. 7
Dagmar Lesakova Číslo ORCID - Róbert Rehák Číslo ORCID
Detaily:
Rok, strany: 2020, 714 - 736
Jazyk: eng
Kľúčové slová:
customer management, business performance, data warehouse, value creation, customer engagement and integration; JEL Classification: M30, M10, M20
Typ článku: Vedecký článok / Article
Typ dokumentu: PDF / PDF
O článku:
Cieľom predloženej state je výskum vplyvu rôznych typov stratégie manažmentu zákazníkov na výkon podniku. Skúmaný je vplyv stratégie koncentrovanej na IT, stratégie koncentrovanej na dátové sklady a stratégie koncentrovanej na integráciu. Efekt uvedených troch stratégií je skúmaný osobitne vo vzťahu ku krátkodobému a dlhodobému výkonu. Vzorku empirického výskumu tvorilo 195 podnikov zo siedmich priemyselných odvetví v SR. Vplyv jednotlivých determinantov zákazníckej stratégie na výkon podniku bol analyzovaný kombináciou dotazníkového výskumu a individuálnych interview. Výsledky naznačujú, že rozdiely v type zákazníckej stratégie generujú odlišné efekty vo výkonoch. výkon podniku. Výskum tiež odhalil efekty, ktoré získavajú podniky kombinovaním rôznych typov stratégie.
The aim of the study is to investigate the impact of different focus in customer management strategy on business performance. Strategies investigated in the paper are IT-focused strategy, data warehouse-focused strategy, and integration-focused strategy. The effect of the strategies is examined in relation to both short-term and long-term performance. Combination of questionnaire and individual interviews was used to explore the particular dimensions of strategy focus. The sample for empirical research consisted of 195 companies from seven industry sectors in Slovakia. The findings show that different focus in strategy may bring different effects in performance outcomes. We also find that combining certain management styles may generate performance advantage.
Ako citovať:
ISO 690:
Lesakova, D., Rehák, R. 2020. Empirical Exploration of Customer Management Focus and Its Impact on Business Performance. In Ekonomický časopis/Journal of Economics, vol. 68, no.7, pp. 714-736. 0013-3035. DOI: https://doi.org/10.31577/ekoncas.2020.07.04

APA:
Lesakova, D., Rehák, R. (2020). Empirical Exploration of Customer Management Focus and Its Impact on Business Performance. Ekonomický časopis/Journal of Economics, 68(7), 714-736. 0013-3035. DOI: https://doi.org/10.31577/ekoncas.2020.07.04
O vydaní:
Vydavateľ: Ekonomický ústav SAV / Ekonomický ústav SAV
Publikované: 17. 7. 2020