Facebook Instagram Twitter RSS Feed PodBean Back to top on side

Ethanol Policies and Welfare under the Pre-existing Fuel and Labor Taxes

In: Ekonomický časopis/Journal of Economics, vol. 67, no. 8
Kristen B. Cooper - Dušan Drabik
Detaily:
Rok, strany: 2019, 791 - 810
Jazyk: eng
Kľúčové slová:
biofuel policies, blend mandate, blender’s tax credit, gasoline tax, greenhouse gas emissions, renewable fuel standard, second-best; JEL Classification: D58, D62, H21, H23, Q42, Q58
Typ článku: Vedecký článok / Article
Typ dokumentu: PDF / PDF
O článku:
Vytvorili sme prehľadný model všeobecnej rovnováhy, ktorý skúma aký vplyv májú povinné primiešavanie biopalív a spotrebná dotácia v interakcii s existujúcim zdanením práce a palív na spoločenský blahobyt a životné prostredie. Naše empirické odhady ukazujú, že efekty vyplývajúce z interakcií s existujúcimi daňami a recykláciou daňových príjmov sú významné vzhľadom na celkové náklady na politiky biopalív ako aj v porovnaní s predchádzajúcimi štúdiami využívajúcimi modely čiastočnej rovnováhy. Odstránenie spotrebnej dotácie na biopalivá v kombinácii s povinnosťou primiešavať biopalivá (čo odráža situáciu na amerikom trhu na konci roku 2011) prináša čistý zisk spoločenského blahobytu vo výške len 9 miliónov dolárov, čo je výrazne menej ako zisk z blahobytu vo výške 357 miliónov dolárov, ktorý možno pripísať účinkom fiškálnej interakcie. Tento zaujímavý výsledok je spôsobený záväzným charakterom mandátu. Blahobytné náklady samotného zmiešaného mandátu odhadujeme na 8,3 miliardy dolárov, čo zahŕňa účinok daňovej interakcie vo výške 1,54 miliardy dolárov. Naše empirické výsledky tiež ukazujú, že pre to isté spotrebované množstvo etanolu, spotrebná dotácia vedie k vyššiemu blahobytu ako primiešavací mandát, pretože daň z paliva prevyšuje externé náklady plynúce z emisií skleníkových plynov. Tento výsledok nezávisí od prítomnosti dane z práce.
We develop a tractable general equilibrium model to analyze the welfare implications of a biofuel blend mandate and consumption subsidy in the presence of pre-existing labor and fuel taxes. We find empirically that the tax interaction and revenue recycling effects are significant relative to the overall costs of the policies and previous partial equilibrium studies. We find that removing the tax credit used in combination with a binding mandate – which mirrors the expiration of the U.S. blender’s tax credit at the end of 2011 – yields a net welfare gain of only USD 9 million; this is significantly less than the welfare gain of USD 357 million attribu¬table to fiscal interaction effects. This interesting result is due to the binding nature of the mandate. We find that the welfare cost of the blend mandate alone is USD 8.3 billion, which includes a tax interaction effect of USD 1.54 billion. We also find empirically that the tax credit is welfare superior to the mandate for a given level of ethanol consumption because the fuel tax is above the external costs of greenhouse gas emissions. This result is robust to the presence or absence of the labor tax.
Ako citovať:
ISO 690:
Cooper, K., Drabik, D. 2019. Ethanol Policies and Welfare under the Pre-existing Fuel and Labor Taxes. In Ekonomický časopis/Journal of Economics, vol. 67, no.8, pp. 791-810. 0013-3035.

APA:
Cooper, K., Drabik, D. (2019). Ethanol Policies and Welfare under the Pre-existing Fuel and Labor Taxes. Ekonomický časopis/Journal of Economics, 67(8), 791-810. 0013-3035.
O vydaní:
Vydavateľ: Ekonomický ústav SAV a Prognostický ústav CSPV SAV
Publikované: 2. 10. 2019