In: Slovenská literatúra, vol. 66, no. 2
Detaily:
Rok, strany: 2019, 68 - 87
Jazyk: slo
Kľúčové slová:
poetika, stratégia, festivita, performatívnosť, singularita, existencia // poetics, strategy,
festivity, performativity, singularity,
existence
Typ článku: II. Štúdie / Studies
Typ dokumentu: štúdia / study
DOI: https://doi.org/--
O článku:
Štúdia má dve časti. V prvej sa autor sústreďuje na získanie metodologických nástrojov, ktoré umožnia postaviť voči racionalistickému modernistickému konštruktu dejín ako „zákonitého vývoja“, v ktorom sa stráca ľudské indivídum a jeho životná jedinečnosť, koncept, orientovaný práve na odkrytie a zvýraznenie životnej jedinečnosti existencie. Takýmto nástrojom sa pre autora stal „princíp autenticity“ Alessandra Ferrara a snaha o rozvinutie „projektu moderny“, ktorú prezentuje Miroslav Petříček. Využitím tohto metodologického inštrumentária je druhá časť štúdie orientovaná na identifikáciu poetiky prezencie (ako modality poetiky udalosti), ktorou sa „ukazovali“ aktivity subkultúr v priestore československej kultúry po roku 1948.
The paper consists of two parts. In the first one the author focuses on obtaining methodological
tools, which make it possible to oppose the rationalist modernist construct
of history as „inevitable evolution“, where an individual human and his or her living
uniqueness, the concept aimed at revealing and emphasizing living uniqueness of existence
dissolve. What becomes the tool for the author is the „principle of authenticity“
formulated by Alessandro Ferrara and the effort to develop the „project of modernism“,
which is presented by Miroslav Petříček. By employing the methodological apparatus,
the other part of the paper is aimed at identifying poetics of presence (as modality
of event poetics), which was used to „show“ activities of subcultures in the space of
Czechoslovak culture after year 1948.
Ako citovať:
ISO 690:
Bílik, R. 2019. „Praskanie obrazu“ alebo poetika trhlín (Na príklade festivít subkultúrnej prezencie). In Slovenská literatúra, vol. 66, no.2, pp. 68-87. 0037-6973. DOI: https://doi.org/--
APA:
Bílik, R. (2019). „Praskanie obrazu“ alebo poetika trhlín (Na príklade festivít subkultúrnej prezencie). Slovenská literatúra, 66(2), 68-87. 0037-6973. DOI: https://doi.org/--
O vydaní:
Vydavateľ: Slovenská literatúra
Publikované: 3. 6. 2019