Facebook Instagram Twitter RSS Feed PodBean Back to top on side

Multifactor Analysis of Online Reputation as a Tool for Enhancing Competitiveness of Subjects from Automotive Industry

In: Ekonomický časopis/Journal of Economics, vol. 65, no. 2
Peter Dorčák - Peter Markovič - František Pollák
Detaily:
Rok, strany: 2017, 173 - 186
Kľúčové slová:
reputation, reputator, internet, automotive, competition JEL Classification: A12, M31, O31
Typ článku: Vedecký / Article
O článku:
Príspevok pojednáva o problematike online reputácie, konkrétne o spôsoboch a metódach jej merania pre vybrané subjekty pôsobiace v automobilovom priemysle. Dôkladná multifaktorová analýza online reputácie bola realizovaná na konkrétnej vzorke relevantných subjektov – 15 najpredávanejších európskych automobilových značiek roku 2014, pôsobiacich na zvolenom trhu. Dôkladným štatistickým testovaním boli preskúmané vzťahy medzi jednotlivými faktormi s cieľom identifikovať a popísať základné skutočnosti ovplyvňujúce online reputáciu vybraných subjektov v hyperkonkurenčnom trhovom prostredí internetu. Zistenia identifikované prostredníctvom analýz na konkrétnej časti globálneho trhu je možné efektívne využiť na ľubovoľnej časti trhu, s cieľom zvýšiť konkurencieschopnosť vybraných subjektov z prostredia (nielen) automobilového priemyslu. Postupy a premenné ovplyvňujúce online reputáciu týchto subjektov sú relatívne nemenné naprieč globálnym internetovým trhom.
The paper discusses the issue of online reputation, more specifically the ways and methods of its measurements in selected entities operating in the automotive sector. A thorough multifactor analysis of reputation in the virtual world of the internet was conducted on a specific sample of entities/subjects – Top 15 European bestselling car brands of year 2014 operating on a selected market. Using a careful statistical testing relationships between factors were examined in order to identify and describe basic facts affecting online reputation of selected entities in the hyper competitive market environment of the internet. The findings identified by the analysis conducted on the selected part of the global market, can be effectively used in any market for the purpose of increasing competitiveness of selected entities from (not only) automotive industry. Patterns and variables affecting virtual reputation of these entities are relatively invariable across the global internet market.
Ako citovať:
ISO 690:
Dorčák, P., Markovič, P., Pollák, F. 2017. Multifactor Analysis of Online Reputation as a Tool for Enhancing Competitiveness of Subjects from Automotive Industry. In Ekonomický časopis/Journal of Economics, vol. 65, no.2, pp. 173-186. 0013-3035.

APA:
Dorčák, P., Markovič, P., Pollák, F. (2017). Multifactor Analysis of Online Reputation as a Tool for Enhancing Competitiveness of Subjects from Automotive Industry. Ekonomický časopis/Journal of Economics, 65(2), 173-186. 0013-3035.