Facebook Instagram Twitter RSS Feed PodBean Back to top on side

Aktuálne chápanie projektu ako nástroja implementácie inovačnej stratégie

In: Ekonomický časopis/Journal of Economics, vol. 60, no. 5
František Okruhlica - Štefan Marsina

Details:

Year, pages: 2012, 495 - 508
Keywords:
strategic process, innovations, innovation strategies, project mana¬gement, internal entrepreneurship JEL Classification: M21, O21
Article type: Vedecký članok / Article
About article:
Zmenám globálnych podmienok podnikania predchádzal nebývalý rozvoj a masové využívanie informačných a komunikačných technológií, prelínanie trhu s podnikom, ale aj deregulácia a zbližovanie odvetví. Dynamika konkurencie tak vyvoláva tlak na inovácie a skracovanie životného cyklu stratégií podnikov. Inovačné stratégie potom integrujú úsilie prostredníctvom inovačných projektov core business a projektov s ním súvisiacich. Projekty sa tým stávajú nástrojom implementácie inovačnej stratégie. Preferencia inovačných iniciatív v projektoch a optimalizácia rutinných činností vedú k splošťovaniu hierarchie v podniku a novým prístupom vnútri podniku. Hranice s trhom sa stierajú a podnik vyvíja rôzne formy spolupráce s externým prostredím na úspešnú realizáciu svojej stratégie. Úspešné podniky, využívajúce tieto nové prístupy, sa stávajú vzorom nielen pre podniky vo svete, ale aj pre slovenské podniky. V predmetnej oblasti sme v slovenských podnikoch vykonali prieskum, o ktorom pojednáva predložená stať.
Changes of the global conditions of entrepreneurship logically resulted from the mass development and utilization of information and communication technologies, mutual pervasion of market and enterprise. Competition dynamics thus generates pressure on innovation and shortening of the company strategy life-cycle. Innovation strategy then integrates this effort by means of innovation core business project and conjoint projects. Thereby projects have become tools of the implementation of this strategy. Preference for innovative initiatives through projects and optimalization of routine activities leads to flattening of company’s hierarchy and new approaches inside the company. The borders with market are wiped off and an enterprise develops various forms of cooperation with external environment. Successful companies using these new approaches are becoming models for many companies in the world and also for Slovak companies. In order to gather relevant data, a survey in this field was carried out in Slovak companies.
How to cite:
ISO 690:
Okruhlica, F., Marsina, Š. 2012. Aktuálne chápanie projektu ako nástroja implementácie inovačnej stratégie. In Ekonomický časopis/Journal of Economics, vol. 60, no.5, pp. 495-508. 0013-3035.

APA:
Okruhlica, F., Marsina, Š. (2012). Aktuálne chápanie projektu ako nástroja implementácie inovačnej stratégie. Ekonomický časopis/Journal of Economics, 60(5), 495-508. 0013-3035.