Facebook Instagram Twitter RSS Feed PodBean Back to top on side

Faktory úspešnosti inovačných aktivít firiem pôsobiacich na Slovensku

In: Ekonomický časopis/Journal of Economics, vol. 59, no. 10
Ľubica Knošková - Vojtech Kollár

Details:

Year, pages: 2011, 1067 - 1079
Keywords:
product innovation, innovation process, innovation strategy, success factors
Article type: vedecký / article
About article:
Príspevok sa zaoberá faktormi úspešnosti inovačných aktivít. Autori skúmajú závislosť medzi zavádzaním nových výrobkov a organizačným učením sa, aplikovanými inovačnými procesmi, inovačnými stratégiami a zdrojmi inovačných podnetov. Skúmaním na vzorke 102 firiem sa identifikovali poznatky o faktoroch úspešnosti, ktoré ovplyvňujú schopnosť firmy uvádzať nové produkty na trh. Medzi inovujúcimi a neinovujúcimi firmami existujú značné rozdiely vo využívaní inovačných procesov, externých zdrojov poznatkov, ochrane duševného vlastníctva a zameraní produktových inovácií. Štúdia ukazuje, že k riadeniu radikálnych a inkrementálnych inovácií je potrebný odlišný prístup a vedie k vytvoreniu modelu na podporu zavedenia radikálnej inovačnej stratégie a následných procesov do firmy.
The paper discusses factors influencing firm's ability to manage innovation. Authors investigate functional relationship between new product introductions and organizational learning, innovation processes, innovation strategies and external and internal innovation sources. After surveying 102 firms knowledge on success factors that drive new product development and commercialization were identified. The findings demonstrate that significant differences exist be-tween innovators and non-innovators in use of innovation processes, specific external knowledge sources, property rights protection, and product innovation focus. The study shows the need of different approach to manage radical and incremental innovations and leads to developing a model to implement radical innovation strategy and subsequent processes inside a firm.
How to cite:
ISO 690:
Knošková, Ľ., Kollár, V. 2011. Faktory úspešnosti inovačných aktivít firiem pôsobiacich na Slovensku. In Ekonomický časopis/Journal of Economics, vol. 59, no.10, pp. 1067-1079. 0013-3035.

APA:
Knošková, Ľ., Kollár, V. (2011). Faktory úspešnosti inovačných aktivít firiem pôsobiacich na Slovensku. Ekonomický časopis/Journal of Economics, 59(10), 1067-1079. 0013-3035.