Facebook Instagram Twitter RSS Feed PodBean Back to top on side

Charakter a intenzita inovačnej aktivity v službách v Slovenskej republike a jej ekonomický význam

In: Ekonomický časopis/Journal of Economics, vol. 59, no. 4
Viera Kubičková Číslo ORCID - Dana Benešová

Details:

Year, pages: 2011, 412 - 427
Keywords:
services, innovation activity, technology and non-technology innovation, knowledge-intensive services, economic growth
Article type: Vedecký článok / Article
About article:
Viacero analýz a štúdií potvrdzuje, že medzi charakterom technologických a netechnologických inovácií postupne zanikajú rozdiely, zavádzaním IKT sa inovujú produkty, procesy a organizačná štruktúra podnikov služieb. Na charakter a intenzitu inovačnej aktivity v službách vplýva viacero faktorov. Východiskovou platformou je implementácia inovácií na makroúrovni podporovaná politikou štátu. Slovenská republika sa radí v európskom kontexte medzi krajiny s nedostatočne presadzovanou inovačnou politikou v praxi. Heterogénnosť sektora služieb zahŕňajúcich tak poznatkovo intenzívne služby, ako aj služby menej náročné na poznatky je ďalším faktorom ovplyvňujúcim inovačnú aktivitu služieb. Preto je dôležité identifikovať kľúčové oblasti implementácie inovácií podľa charakteru produkcie jednotlivých odborov služieb, v súlade s podnikovou stratégiou a s akceptáciou špecifických vlastností služieb.
Many analysis and studies confirm that there are subsequently disappear the differences between the technology and non-technology innovation character, by ICT introducing are the products innovated, processes and organization structure of the service enterprises. On the character and innovation activity intensity in the services affects lot of factors. Initial platform is the implementation of the innovation on the macro-level supported by the state policy. Slovak republic in European context queues into the countries with the non-adequate pursued innovation policy in practice. Service sector heterogeneity included knowledge-intensive services as well as less sophisticated services targeted on the knowledge is the next factor that influences on the innovation activity of the services. There-fore is important to identify the key areas of innovation implementation according to individual section production character of the services, in conformity with the business strategy and with the acceptation of the specific service properties.
How to cite:
ISO 690:
Kubičková, V., Benešová, D. 2011. Charakter a intenzita inovačnej aktivity v službách v Slovenskej republike a jej ekonomický význam. In Ekonomický časopis/Journal of Economics, vol. 59, no.4, pp. 412-427. 0013-3035.

APA:
Kubičková, V., Benešová, D. (2011). Charakter a intenzita inovačnej aktivity v službách v Slovenskej republike a jej ekonomický význam. Ekonomický časopis/Journal of Economics, 59(4), 412-427. 0013-3035.