Facebook Instagram Twitter RSS Feed PodBean Back to top on side

Vplyv elektronických marketingových podnikových riešení na ekonomickú výkonnosť

In: Ekonomický časopis/Journal of Economics, vol. 59, no. 1
Peter Dorčák - Radoslav Delina

Details:

Year, pages: 2011, 44 - 58
Keywords:
e-shop, marketing, economic growth, productivity, impact
Article type: Vedecký článok / Article
About article:
Marketingové a odbytové procesy malé a stredné podniky vnímajú ako kritický faktor dosahovania vyššej konkurencieschopnosti. Spolu s nárastom využívania informačných a komunikačných technológií a štúdiami, ktoré potvrdzujú pozitívny vplyv používania týchto technológií na ekonomický rast, vyvstáva otázka efektívneho riadenia investícií do týchto projektov. V článku sú testované hypotézy v oblasti vplyvu vybraných elektronických služieb pre odbytové kanály na vybrané ekonomické indikátory. Výskum sme realizovali dotazníkovým prieskumom európskej iniciatívy eBusiness w@tch. Využitím metódy rozhodovacích stromov sme potvrdili pozitívny vplyv vybraných riešení, ktoré poukazujú na fakt, že investície do týchto projektov musia byť cielené na niektoré vysoko efektívne nástroje, a nie na komplexné riešenia.
Small and medium sized businesses consider marketing and outlet processes to be a critical factor in gaining higher competitiveness. Increased usage of information and communication technologies and studies which validate a positive influence of these technologies on economic growth creates a question of effective management of investments into such projects. Hypotheses regarding the influence of chosen electronic services for outlet channels on chosen economic indicators are discussed in this article. The research was carried out using a questionnaire survey of European initiative e-Business w@tch. The results, on the base of decision trees, confirmed positive influence of chosen solutions and point to the fact that investments into these projects have to be directed at some of the high-effective tools, not at complex solutions.
How to cite:
ISO 690:
Dorčák, P., Delina, R. 2011. Vplyv elektronických marketingových podnikových riešení na ekonomickú výkonnosť. In Ekonomický časopis/Journal of Economics, vol. 59, no.1, pp. 44-58. 0013-3035.

APA:
Dorčák, P., Delina, R. (2011). Vplyv elektronických marketingových podnikových riešení na ekonomickú výkonnosť. Ekonomický časopis/Journal of Economics, 59(1), 44-58. 0013-3035.