Facebook Instagram Twitter RSS Feed PodBean Back to top on side

The Lipstick Effect and Outdoor Cultural Consumption in Slovakia in Times of Crisis

In: Ekonomický časopis/Journal of Economics, vol. 67, no. 6
Mária Tajtáková - Štefan Žák - Peter Filo

Details:

Year, pages: 2019, 607 - 628
Language: eng
Keywords:
Global economic crisis, consumer behaviour, culture and the arts, outdoor cultural consumption, Lipstick effect, Slovakia; JEL Classification: D12, Z1
Article type: Vedecký článok
Document type: PDF
About article:
Príspevok sa zaoberá zmenami vo vonkajšej kultúrnej spotrebe (mimo domácností) na Slovensku a skúma prítomnosť tzv. Lipstick efektu, ktorý je typický pre konzumáciu hedonických statkov v obdobiach ekonomických kríz. Na základe dvojetapového primárneho výskumu analyzujeme účasť na kultúrnych podujatiach (návšteva divadla, kina, koncertu, opery, baletu, tanečného predstavenia, výstavy, vernisáže a iných) v predkrízovom a krízovom období z hľadiska kontrastných perspektív. Výsledky nášho výskumu naznačujú, že spotrebitelia neupúšťajú od spotreby kultúry v časoch ekonomických poklesov, a to aj napriek oddialiteľnému charakteru tohto typu spotreby. Naopak, spotreba kultúry môže byť udržateľná, či dokonca vzrásť počas recesie. Náš výskum identifikoval nadradenosť psychologických aspektov nad ekonomickými faktormi, ako aj význam emocionálnych stimulov pre kultúrnu spotrebu v čase ekonomickej krízy. Napriek udržateľnej tendencii vonkajšej kultúrnej spotreby dochádza v krízových obdobiach k zmene spotrebiteľských vzorcov správania v oblasti intenzity návštev a výdavkov na kultúrne podujatia. Na základe našich zistení potvrdzujeme prítomnosť Lipstick efektu vo vonkajšej kultúrnej spotrebe na Slovensku počas globálnej ekonomickej krízy.
How to cite:
ISO 690:
Tajtáková, M., Žák, Š., Filo, P. 2019. The Lipstick Effect and Outdoor Cultural Consumption in Slovakia in Times of Crisis. In Ekonomický časopis/Journal of Economics, vol. 67, no.6, pp. 607-628. 0013-3035.

APA:
Tajtáková, M., Žák, Š., Filo, P. (2019). The Lipstick Effect and Outdoor Cultural Consumption in Slovakia in Times of Crisis. Ekonomický časopis/Journal of Economics, 67(6), 607-628. 0013-3035.
About edition:
Publisher: Ekonomický ústav SAV a Prognostický ústav CSPV SAV
Published: 2. 10. 2019