Slovenské divadlo
Zoznam článkov
Volume 55, 2007, No. 3
ISSN 0037-699X (print)
ISSN 1336-8605 (online)
Obsah:
1 štúdia
- Mistrík, M.: K OTÁZKAM VEREJNOPRÁVNEHO ROZHLASOVÉHO A TELEVÍZNEHO VYSIELANIA.(On Questions of Statutory Radio and TV Broadcasting). (s. 343)
- Knopová, E.: K PROBLEMATIKE TELEVÍZNYCH VEDOMOSTNÝCH KVÍZOV A SÚŤAŽÍ.(ON THE SUBJECT OF TV KNOWLEDGE QUIZ SHOWS AND ). (s. 349)
- Stadtrucker, I.: DIALÓG NA TELEVÍZNEJ OBRAZOVKE.(Dialoque on TV Screen). (s. 359)
- Blahynka, M.: PRINCÍPY MIMEZIS A FIKCIE V BAROKOVOM OPERNOM HERECTVE.(Z hľadiska divadelnej mimezis barokové operné herectvo najmä svojimi gestickými prostriedkami poukazovalo na napodobnenie ľudských typov a charakterov. Barokové operné herectvo nesmerovalo k dramatickej postave ako určitému osudovému celku. Celistvosť her). (s. 375)
- Blaho, V.: NIEKOĽKO POZNÁMOK K OPERNÉMU VERIZMU.(SOME NOTES ON OPERA VERISM). (s. 385)
- Gálová, D.: „MILUJ MA ALEBO MA ZABI“ - STOPY ARTAUDOVHO DIVADLA KRUTOSTI V DRÁME SARAH KANE OČISTENÍ.(„Love Me or Kill Me - Traces of Artaud´s Theater of Cruelty in Sarah Kane´s drama Cleansed). (s. 398)
- Kristína, C.: AKTUALIZAČNÉ TENDENCIE PRI INSCENOVANÍ ČECHOVOVEJ ČAJKY V SLOVENSKÝCH PROFESIONÁLNYCH DIVADLÁCH.(Actualization Tendencies in Staging Chekhov´s Seagull in Slovak Professional Theatres). (s. 404)
- Kret, A.: O ÉRE DIVADLA PAVLA ORSZÁGHA HVIEZDOSLAVA .(On Era of Theatre of Pavol Országh Hviezdoslav ). (s. 420)
- Dudková, J.: FONTÁNA PRE ZUZANU alebo Rozleptávanie národnej identity.(Fountain for Zuzana or Gnawing the National Identity). (s. 428)
- Viera, Ž.: AUTENTICKÉ A DIFERENČNÉ V STRATÉGII DRAMATICKÉHO TEXTU.(Auhthentic and Differential in Strategy of Drama Text). (s. 454)
- Polák, M.: HERECKÉ PRÍLEŽITOSTI MÁRIE KRÁĽOVIČOVEJ U MILOŠA PIETRA.(Actor Opportunities of Mária Kráľovičová with Miloš Pietor). (s. 462)
2 rozhovor
- Šugár, Š.: Ambíciou našej hereckej generácie bolo zanechať po sebe stopu....(Ambition of Our Actor Generation Was to Leave a Our Footprints behind...). (s. 471)
3 esej
- Filinová, M.: ANTICKÉ DRÁMY STANISŁAWA WYSPIAŃSKÉHO - Analýzy drámy Návrat Odysea III..(ANTIGUE DRAMAS OF STANISŁAW WYSPIAŃSKY – ANALYSIS OF DRAMA ULYSSES´ RETURN 3). (s. 484)
- Mistrík, M.: JEDENÁSTA A DEVIATA EURÓPSKA CENA ZA DIVADLO.(Eleventh and Ninth European Theatre Award). (s. 515)
- Richard, Š.: TÉMA ZVYKU V HRÁCH SAMUELA BECKETTA.(Topics of Habit in Plays by Samuel Beckett). (s. 520)
- Hedviga, K.: DETSKÉ HUDOBNÉ DIVADLO.(Children Music Theatre). (s. 523)
4 kritika
- Dlouhý, O.: Teatrológia ako beletria.(Teatrology as Fiction). (s. 525)
- Křupková, L.: Opera v esejách.(Opera in Essays). (s. 526)
- Zamišková, B.: KOMEDIANTI – KOČOVNÍCI – BÁBKARI.(Comedians – Nomads – Marionettists). (s. 530)
- Maťašík, A.: Pohľad do zrkadla slovenskej divadelnej reality.(Look into the Mirror of Slovak Theatrical Reality). (s. 532)
- Čavojský, L.: DIVADLO V TRNAVE – KNIHA DRUHÁ.(Theatre in Trnava – Second Book). (s. 535)