Facebook Instagram Twitter RSS Feed PodBean Back to top on side

Reprezentácie národa v slovenskom filme po roku 1989

In: Slovenské divadlo, vol. 55, no. 4
Jana Dudková
Detaily:
Rok, strany: 2007, 562 - 575
Kľúčové slová:
Martin Šulík - Neha - Slnečný štát - Záhrada - Orbis Pictus - Krajinka - Martin Slivka - Muž, ktorý sadil stromy - identita
Typ článku: 1 štúdia / 1 studie
O článku:
ˇˇDaľšiu zo série štúdií venuje popredná predstaviteľka mladej slovenskej filmologickej generácie analýze reprezentácií národnej identity v tvorbe režiséra Martina Šulíka. Skúma režisérov vzťah v jednotlivým prvkom národnej identity a sleduje vývoj jeho vôle a záujmu o uvedomovanie si národných konotácií filmového diela.
This text is pointing out the vagueness of the national identity concept in contemporary Slovak cinema as well as the uneasiness arising from the emerging requirements of the EU integration, to set ourselves free from the ominous traumas of a „small nations" and to find ways to other forms of presentations of collective identities. It compares especially the development of subjects of Martin Šulik films with the contemporary situation in Slovak fiction film and gradual prefering of documentary film that is now considered a far more cogent medium to represent national identity (which corresponds with moving from Šulik´s former style to the social Czech-and-Slovak drama The City of the Sun, 2005).
Ako citovať:
ISO 690:
Dudková, J. 2007. Reprezentácie národa v slovenskom filme po roku 1989. In Slovenské divadlo, vol. 55, no.4, pp. 562-575. 0037-699X.

APA:
Dudková, J. (2007). Reprezentácie národa v slovenskom filme po roku 1989. Slovenské divadlo, 55(4), 562-575. 0037-699X.