Facebook Instagram Twitter RSS Feed PodBean Back to top on side

Šaman Mejerchoľd a metodológia kritiky (K storočnici rozchodu Mejerchoľda s Komissarževskou r. 1907)

In: Slovenské divadlo, vol. 55, no. 1
Anton Kret
Detaily:
Rok, strany: 2007, 99 - 106
Kľúčové slová:
Vsevolod Mejerchoľd - réžia - revolúcia - divadlo - V. F. Komissarževská
Typ článku: 2 rozhľady / 2
O článku:
Pri príležitosti jubilea Mejerchoľdovho odchodu z divadla herečky a podnikateľky V. F. Komissarževskej rekapituluje teoretik a prekladateľ A. Kret v širších súvislostiach osudy jednej z najvýraznejších individualít ruského divadla 20. storočia. Zaoberá sa najmä profiláciou Mejerchoľda v kontraste so Stanislavského koncepciou divadla a upozorňuje na najvýznamnejšie Mejerchoľdove teoretické prejavy, v ktorých formuloval vlastné predstavy o inscenácii ako autonómnom a na literárnom texte nezávislom umeleckom tvare.
On the ocassion of a jubilee related to Meyerhold´s leave from the theatre of an actress and entrepreneur V. K. Komissarževska, a theorist and translator A. Kret is in broader connections summarizing the destiny of one of the most outstanding individuals of the Russian theatre of the 20-th century. He is dealing mainly with Meyerhold ´s professional development in contrast to Stanislavky´s conception of a theatre, and is bringing his aention to Meyerhold´s most important theatrical manifestations in which he had formulated his own visions on staging as an autonomous and free from literary text artistic shape.
Ako citovať:
ISO 690:
Kret, A. 2007. Šaman Mejerchoľd a metodológia kritiky (K storočnici rozchodu Mejerchoľda s Komissarževskou r. 1907). In Slovenské divadlo, vol. 55, no.1, pp. 99-106. 0037-699X.

APA:
Kret, A. (2007). Šaman Mejerchoľd a metodológia kritiky (K storočnici rozchodu Mejerchoľda s Komissarževskou r. 1907). Slovenské divadlo, 55(1), 99-106. 0037-699X.