In: Slovenské divadlo, vol. 72, no. 2
Adam Nagy
Detaily:
Rok, strany: 2024, 150 - 164
Jazyk: slo
Kľúčové slová:
Sláva Daubnerová, Pina Bausch, Lloyd Newson, tanečné divadlo, fyzické divadlo, súčasný tanec, Hamletmaschine, Untitled, Solo lamentoso, Masterpiece
Typ článku: štúdia
O článku:
Slovenská divadelná režisérka, herečka a autorka Sláva Daubnerová (1980) v roku 2022 ukončila kariéru performerky, zanechajúc v tejto oblasti umenia ucelené dielo, ktoré je špecifické tak z hľadiska jeho interdisciplinárneho charakteru, ako aj divadelno-pohybovej poetiky. Daubnerová
v autorských performanciách využívala postupy fyzického a tanečného divadla, súčasného i konceptuálneho tanca. Spolupracovala s diametrálne odlišnými choreografmi a choreografkami, z čoho vyplynula pluralita umeleckých prístupov. Predložená štúdia sa snaží na príkladoch vybraných diel analyzovať spôsoby používania pohybu a tanca ako súčasti režisérkinej poetiky pri tvorbe sólových performancií a zároveň poukázať na Daubnerovej progres v prevedeníchoreografií.
Ako citovať:
ISO 690:
Nagy, A. 2024. Tanec a pohyb v autorských performanciách Slávy Daubnerovej. In Slovenské divadlo, vol. 72, no.2, pp. 150-164. 0037-699X. DOI: https://doi.org/10.31577/sd-2024-0012
APA:
Nagy, A. (2024). Tanec a pohyb v autorských performanciách Slávy Daubnerovej. Slovenské divadlo, 72(2), 150-164. 0037-699X. DOI: https://doi.org/10.31577/sd-2024-0012
O vydaní:
Vydavateľ: Ústav divadelnej a filmovej vedy CVU SAV
Publikované: 30. 6. 2024
Verejná licencia: