Facebook Instagram Twitter RSS Feed PodBean Back to top on side

Spektakulárna takosť performancií Milana Adamčiaka

In: Slovenské divadlo, vol. 70, no. 4
Július Fujak
Detaily:
Rok, strany: 2022, 390 - 403
Jazyk: slo
Kľúčové slová:
performancia, akčné umenie, konceptuálne umenie, totem
O článku:
Text sa zameriava na niektoré aspekty špecifického a jedinečného poňatia performancie u Milana Adamčiaka (1946 – 2017), ktoré sprítomňuje nielen vedomé odkazy na dobovú postmodernú avantgardu (neo)fluxu či konceptuálneho umenia, ale aj isté sui generis spektakulárne prezentované dimenzie zemitosti, prekvapivej hravosti i humornej kontroverznosti. Autor štúdie popri výberovo modelovej prezentácii jeho sólových, resp. skupinových performancií a happeningov reflektuje osobitosť intermediálnej poetiky Adamčiakovho performa(k)čného umenia v odkazoch na myšlienky filozofa umenia Jozefa Cseresa a hudobného semiotika Petra Faltina (dielo ako totem), ktoré sa týkajú posunov v chápaní ontologického statusu postmoderného umeleckého diela.
Ako citovať:
ISO 690:
Fujak, J. 2022. Spektakulárna takosť performancií Milana Adamčiaka. In Slovenské divadlo, vol. 70, no.4, pp. 390-403. 0037-699X. DOI: https://doi.org/10.31577/sd-2022-0026

APA:
Fujak, J. (2022). Spektakulárna takosť performancií Milana Adamčiaka. Slovenské divadlo, 70(4), 390-403. 0037-699X. DOI: https://doi.org/10.31577/sd-2022-0026
O vydaní:
Vydavateľ: Ústav divadelnej a filmovej vedy CVU SAV
Publikované: 19. 12. 2022
Verejná licencia:
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.