Facebook Instagram Twitter RSS Feed PodBean Back to top on side

Scénický dizajn a vizuálna komunikácia. Od umenia k marketingu

In: Slovenské divadlo, vol. 70, no. 1
Dagmar Inštitorisová
Detaily:
Rok, strany: 2022, 91 - 104
Jazyk: slo
Kľúčové slová:
scénografia, scénický dizajn, vizuálna komunikácia, umeleckosť, art marketing
O článku:
Štúdia sa venuje problematike teoretického i pragmatického uvažovania o scénickom dizajne, o jeho prostriedkoch a postupoch. Z geografického hľadiska je téma skúmaná hlavne v slovensko-českom kontexte a z časového hľadiska sa týka predovšetkým posledných dvoch desaťročí. Základom analýzy chápania pojmu scénický dizajn je pohľad do tých teoretických a čiastočne aj umeleckých kontextov, ktoré sa zaoberajú dramatickými, primárne divadelnými dielami. Zvolené príklady reprezentujú štrukturalistické, formalistické, sémantické, semiotické, scénologické, architektonické, dizajnérske a marketingové interpretácie problematiky. Štúdia tiež poukazuje na tie aspekty tradičného chápania scénického dizajnu ako scénografie, ktoré viedli v posledných desaťročiach k zásadnému recepčnému obratu. V rámci neho sa začalo poukazovať aj na jej iné než umelecké kvality. Štúdia pracuje s komparatívnymi, analytickými, syntetizujúcimi a intersemiotickými metódami.
Ako citovať:
ISO 690:
Inštitorisová, D. 2022. Scénický dizajn a vizuálna komunikácia. Od umenia k marketingu. In Slovenské divadlo, vol. 70, no.1, pp. 91-104. 0037-699X. DOI: https://doi.org/10.31577/sd-2022-0007

APA:
Inštitorisová, D. (2022). Scénický dizajn a vizuálna komunikácia. Od umenia k marketingu. Slovenské divadlo, 70(1), 91-104. 0037-699X. DOI: https://doi.org/10.31577/sd-2022-0007
O vydaní:
Vydavateľ: Ústav divadelnej a filmovej vedy CVU SAV
Publikované: 1. 4. 2022
Verejná licencia:
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.