In: Slovenské divadlo, vol. 69, no. 2
Miroslav Vlček
Detaily:
Rok, strany: 2021, 191 - 205
Jazyk: slo
Kľúčové slová:
dokumentárny film, Audiovizuálny fond (AVF), Rozhlas a televízia Slovenska
(RTVS), producenti, produkcia, teória polí, Pierre Bourdieu
Typ článku: štúdia
O článku:
Štúdia je analýzou poľa slovenského distribučného dokumentárneho filmu. Vychádza
z desiatich rozhovorov s producentmi, ktoré boli realizované v rokoch 2018 a 2019. Ponúka
klasifikáciu producentov podľa ich primárneho zamerania, pričom sa snaží vysvetliť motivácie
režisérov k produkcii ich vlastných dokumentárnych filmov, aj k opusteniu tohto zámeru
a presunu k produkcii cudzích projektov. Súčasťou štúdie je tiež analýza postojov producentov
voči dvom najvplyvnejším inštitúciám v poli: Audiovizuálnemu fondu a Rozhlasu a televízií
Slovenska. V závere autor predstavuje model poľa slovenského distribučného dokumentárneho
filmu a trajektórie, ktoré producenti od svojho vstupu majú: získavanie a upevňovanie pozícií
s väčšou autonómiou, zaujímanie postavenia v inštitúciách v poli, zotrvanie v okrajových
pozíciách a voľbu menej štandardných taktík.
Ako citovať:
ISO 690:
Vlček, M. 2021. ČO SI O AUDIOVIZUÁLNOM FONDE A RTVS MYSLIA PRODUCENTI?: ŠTÚDIA POĽA SÚČASNÉHO SLOVENSKÉHO DISTRIBUČNÉHO DOKUMENTU. In Slovenské divadlo, vol. 69, no.2, pp. 191-205. 0037-699X. DOI: https://doi.org/10.31577/sd-2021-0013
APA:
Vlček, M. (2021). ČO SI O AUDIOVIZUÁLNOM FONDE A RTVS MYSLIA PRODUCENTI?: ŠTÚDIA POĽA SÚČASNÉHO SLOVENSKÉHO DISTRIBUČNÉHO DOKUMENTU. Slovenské divadlo, 69(2), 191-205. 0037-699X. DOI: https://doi.org/10.31577/sd-2021-0013
O vydaní:
Vydavateľ: Ústav divadelnej a filmovej vedy CVU SAV
Publikované: 30. 6. 2021
Verejná licencia: