Facebook Instagram Twitter RSS Feed PodBean Back to top on side

„ŠEDÉ DNI“ A IDENTITA V JAPONSKÝCH DENNÍKOVÝCH FILMOCH

In: Slovenské divadlo, vol. 69, no. 2
Lena Králiková Hashimoto
Detaily:
Rok, strany: 2021, 144 - 156
Jazyk: slo
Kľúčové slová:
dokumentárny film, japonská kinematografia, slovenská kinematografia, denníkový film, autobiografický film, self-documentary, Široujasu Suzuki, Mišo Suchý, Jonas Mekas
Typ článku: štúdia
O článku:
Filmy žánru self-documentary tvoria v Japonsku v ostatnom štvrťstoročí kategóriu, ktorá sa pomerne dobre presadzuje v distribúcii. Tento žáner má korene v denníkovom filme zo sedemdesiatych rokov, ktorý v Japonsku vznikol pod vplyvom snímky Reminiscences of a Journey to Lithuania (1972, réžia Jonas Mekas). Štúdia sa venuje vývoju japonského denníkového filmu v kontexte žánrového výskumu a hľadá odpoveď na otázku, prečo si denníková forma získala takú pozornosť japonských filmových tvorcov. S touto ambíciou autorka analyzuje kultúrne a spoločenské pozadie filmovej tvorby. Následne porovnáva tematické tendencie japonského denníkového filmu so slovenskou tvorbou, konkrétne dielom Miša Suchého. Dochádza k záveru, že na rozdiel od slovenských denníkových filmov, ktoré často riešia otázky národnej identity, japonský denníkový film takéto otázky nekladie.
Ako citovať:
ISO 690:
Králiková Hashimoto, L. 2021. „ŠEDÉ DNI“ A IDENTITA V JAPONSKÝCH DENNÍKOVÝCH FILMOCH. In Slovenské divadlo, vol. 69, no.2, pp. 144-156. 0037-699X. DOI: https://doi.org/10.31577/sd-2021-00010

APA:
Králiková Hashimoto, L. (2021). „ŠEDÉ DNI“ A IDENTITA V JAPONSKÝCH DENNÍKOVÝCH FILMOCH. Slovenské divadlo, 69(2), 144-156. 0037-699X. DOI: https://doi.org/10.31577/sd-2021-00010
O vydaní:
Vydavateľ: Ústav divadelnej a filmovej vedy CVU SAV
Publikované: 30. 6. 2021
Verejná licencia:
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.