Obsah
Režisér Jozef Prážmári vo svetle archívu Štefana Hudáka, strany: 14-23 Full text
Marek Cpin a jeho návraty k avantgardě, strany: 24-34 Full text
Oceľ a obrazovky, strany: 36-47 Full text
Divadlo pohybu a Viliam Dočolomanský, strany: 48-59 Full text
Romeo Castellucci: potreba divadla, strany: 60-68 Full text
Keď kráter začne dýchať... umením, strany: 140-149 Full text
Slovensko (a to jeho teátro), strany: 150-165 Full text
Koniec umenia postmoderny a výzvy novej epistémy, strany: 180-191 Full text
Divadelní inscenace prismatem objektově orientované ontologie, strany: 192-201 Full text
Multimédia a divadlo, strany: 202-216 Full text
Specifika Suzukiho hereckého tréninku a jejich účinek, strany: 218-234 Full text
Perspektívy financovania profesionálneho divadla na Slovensku, strany: 286-307 Full text
Údaje
Vydavatelia: Centrum vied o umní Slovenskej akadémie vied , Ústav divadelnej a filmovej vedy
Typ knihy: editorovaná kniha
Publikované: 29. 12. 2023
Rok vydania: 2023
Miesto vydania: Banská Bystrica
Počet strán: 312
Jazyk: slovenský, anglický
ISBN 978-80-971155-5-5 (online)
O kapitole
In: Divadlo pre 21. storočie: Zborník vedeckých príspevkov z medzinárodnej Banskobystrickej teatrologickej konferencie
Miloš Mistrík
Divadlo pohybu a Viliam Dočolomanský
Divadlo pohybu zahŕňa v sebe množstvo variantov, ktoré sa neustále vyvíjajú a variujú. Dá sa to pozorovať aj na príklade inscenácií Viliama Dočolomanského, ktorý nezostal pri svojich prvých úspešných umeleckých výsledkoch, ale stále sa so súborom pokúša o obnovenie a premeny výrazu a o nové formy a obsahy svojich inscenácií. Keby sme ho porovnali s niektorými dávnejšími zvestovateľmi pohybového divadla (napr. Laban, Jaques-Dalcroze, Wigmanová), ktorí odmietli umenie baletu ako priveľmi zviazané prísnymi pravidlami, zistil by sme, že aj oni sami boli z dnešného hľadiska priveľmi koncentrovaní na jeden cieľa a nehľadali tak nástojčivo nové cesty, ako sa to deje dnes.
Údaje
Strany: 48 - 59
Jazyk: slovenský
Rok vydania: 2023
Kľúčové slová:
pohybové divadlo, avantgarda, rytmika, nonverbálne divadlo, Farma v jaskyni